|
|
کدخبر: ۱۴۵۷۷۵

کمال الدین حیدراف وزیر حوادثغیرمترقبه و رئیس کل اسبق گمرک آذربایجان با مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران و مهدی کرباسیان رئیس سازمان معادن و صنایع معدنی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار دو طرف مشکلات و موانع توسعه روابط تجاری میان دو کشور را مطرح و علاقمندی خود را برای افزایش سطح مبادلات تجاری اعلام کردند.

مسعود کرباسیان در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت بلندپایه جمهوری آذربایجان و به خصوص شخص کمال الدین حیدراف وزیر حوادثغیرمترقبه و رئیس کل اسبق گمرک آذربایجان از ظرفیت های موجود جهت گسترش سطح مبادلات تجاری سخن گفت و ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی میان دو کشور و راهکارهای مهم برای برون رفت از سطح مبادلات موجود و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور مطرح کرد.

معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در ادامه از وجود برخی ناهماهنگی ها در مرزهای دو کشور انتقاد کرد و افزود: یک بازنگری به مقررات مرزی باید انجام شود تا ناهماهنگی های موجود برطرف شود.

وی در ادامه اخذ ویزا توسط کشور آذربایجان را مانعی برای توسعه همکاریهای جاری دو طرف عنوان کرد و اظهارداشت: هم اکنون بهترین موقعیت برای تقویت همکاری های دو جانبه است.

همچنین کمال الدین حیدراف وزیر حوادثغیرمترقبه و رئیس اسبق گمرک آذربایجان نیز در این دیدار گفت: باید ما بتوانیم کالاهایی که در آذربایجان تولید می شود را بدون عوارض به ایران صادر کنیم.

وی سپس به برخی مشکلات موجود جهت ترانزیت کالاهای کشورش به اقلیم کردستان عراق سخن گفت و از افزایش تعرفه های خدمات بندری برای کشور آذربایجان در بندرانزلی انتقاد کرد.

در این دیدار که مهدی کرباسیان رئیس سازمان معادن و صنایع معدنی ایران نیز حضور داشت، موضوعاتی در خصوص معادن و صنایع معدنی نیز مطرح و مقرر شد دو طرف از ظرفیت های یکدیگر بهره ببرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی خواستار برقراری همکاری های خوب میان ایران و آذربایجان در بخش معادن و صنایع معدنی شد و از اکتشاف و انجام امور پژوهشی توسط کشورمان در جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار