|
|
کدخبر: ۱۴۵۹۰۵

استاد مرحوم «ابوالعینین شعیشع» قاری بزرگ قرآن کریم با تلاوت های زیبای خود توجه بسیاری لز مسلمانان از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی را به خود جلب کرد.

گروه فرهنگی مشرق- شیخ ابوالعینین شعیشع معروف به «شیخ القراء» در سال ۱۹۲۲ در بیلا از توابع استان کفرشیخ کشور مصر به دنیا آمد. او در همان کودکی تلاوت را نزد برادرش احمد شعیشع فراگرفت.

وی در سن ۱۷ سالگی برای اولین بار به عنوان جوان ترین قاری قرآن در رادیوی مصر تلاوت کرد و این حضور شهرت استاد را در سراسر جهان گسترش داد.

شعیشع صوتی گرم و دلنشین داشت؛ از این رو صدای تلاوت وی محبوب قلوب بسیاری از مسلمانان بود؛ او در طول سال های زندگی خود به بسیاری از کشورهای دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و تلاوت هایی در محافل های مختلف کشورمان از جمله حرم مطهر «امام رضا(ع)» اجرا کرد.

شعیشع در سال های آخر عمر خود مورد تجلیل ایرانیان قرار گرفت و شهردار تهران به وی لقب «شهروند افتخاری» اعطا کرد.

مقام معظم رهبری در دی ماه سال ۱۳۷۰ در اختتامیه هشتمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در تمجید از جایگاه این قاری بزرگ مصری، تأکید کردند: «قُرّاء مصر و به خصوص این مرد کهن و استاد قدیمی، آقای شعیشع که از قدیم بنده ایشان را می شناسم؛ شاید ۳۰ سال است که من با تلاوت او آشنایم؛ بحمداللَّه چند سالی است که به اینجا می آید و از نزدیک ایشان را می بینیم و تلاوتش را می شنویم».

ایشان ضمن تعریف از تلاوت آن روز شیخ افزودند: «نوارِ امروزِ این شیخ بزرگوار و استاد قرآن، از نوارهای یادگاری خواهد بود و ان شاءالله خواهد ماند. برای خود او هم ان شاءالله وسیله یادآوری و برای دیگران هم مایه استفاده است».

مرحوم شعیشع می گوید: اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی از آروزهای من است و آرزو دارم قبل از این که از این دنیا بروم، شاهد امتی متحد و یکپارچه در جهان اسلام باشم.

شعیشع در سال ۲۰۱۰ میلادی در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار