|
|
کدخبر: ۱۴۵۹۳۷

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۲۰ نفر به دلیل فوت ناشی از سوختگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، دکتر نازپرور مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن اعلام این خبر افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از سوختگی ۱۸۱ نفر بود، ۲۱.۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۵۵ نفر از این افراد مرد و ۶۵ نفر زن بوده اند گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۲۹ نفر فوت ناشی از سوختگی ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی استان مرد و ۵۲ نفر زن بودند. در دی ماه سال جاری نیز آمار فوت ناشی از سوختگی با ۲۵درصد رشد۱۶ مورد اعلام شده است.

نازپرور ضمن اشاره به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال و خطراتی که با آتش بازی و استفاده از مواد محترقه در کمین شهروندان است گفت: با توجه به اینکه خطرات این روزه بیشتر متوجه کودکان و نوجوانان می باشد به والدین توصیه میشود تا برای حفظ سلامت فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند و مواد آتش زا را از دسترس آنها دور نمایند.

وی همچنین توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه ای ضمن حفظ خونسردی سریعاً کودکان و افراد مسن را از محل حادثه دور کرده و به جای امن منتقل نمایند و در اسرع وقت با مراکز امدادی تماس بگیرند.

نازپرور در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا مردم با رعایت نکات ایمنی در روزهای آخر سال باعثکاهش این قبیل حوادثبرای خود و دیگران شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار