|
|
کدخبر: ۱۴۵۹۹۴

جمهوری اسلامی ایران و دفتر عمران سازمان ملل(UNDP) به منظور متنوع سازی سبد سوخت خودروهای ایرانی و جایگزین کردن سوخت پاک " بیو دیزل " با بنزین در سبد سوخت تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، متنوع سازس سبد سوخت خودروها به منظور کاهش وابستگی ناوگان حمل و نقل کشور به بنزین، ارتقای بهره وری و کاهش تولید آلایندهای زیست محیطی یکی از سیاست های کلان نظام سوخت و انرژی ایران است.

از چند سال گذشته تاکنون برنامه ریزی های گسترده ای به منظور باز کردن پای برخی از حامل های انرژی همچون CNG، LPG، انرژی الکتریکی، هیبرید و گازوئیل کم گوگرد به سبد سوخت خودروهای سواری ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.

در همین حال جمهوری اسلامی ایران و دفتر عمران سازمان ملل(UNDP) به منظور متنوع سازی سبد سوخت خودروهای ایرانی و جایگزین کردن سوخت پاک " بیو دیزل " با بنزین در سبد سوخت تفاهم نامه امضا کردند.

" مانیام مورالی " معاون دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد در تشریح جزئیات این تفاهم نامه، گفت: تفاهم نامه ۵ ساله ای با ایران امضا شده که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۷ میلادی تولید سوخت پاک بیودیزل از پسماندهای روغن خوراکی در ایران آغاز شود.

وی با اشاره به حمایت دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد از این طرح تولید سوخت پاک در ایران، گفت: با جمع آوری پسماند روغن های خوراکی و تبدیل آنها به سوخت پاک می توان یک اقدام ارزشمند زیست محیطی انجام داد.

امیر جعفرپور هم با اعلام اینکه برای نخستبن بار در کشور مکمل سوخت پاک بیودیزل از پسماند روغن های خوراکی آغاز شده است، گفت: بر اساس اهداف چشم انداز باید ۷۰ درصد سهم سبد سوخت ترکیبی از بنزین و گازوئیل و مابقی آن به برق، سی. ان. جی و هیبرید اختصاص یابد.

معاون توسعه ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت با تاکید بر اینکه در گام نخست اتوبوس های درون شهری و برون شهری از سوخت پاک بیو دیزل استفاده خواهند کرد، افزود: در بودجه سال ۱۳۹۳ یک ردیف بودجه و اعتباری برای توسعه سهم بیو دیزل در سبد سوخت خودروها تعریف و تدوین شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار