|
|
کدخبر: ۱۴۶۰۱۳

مدیر سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها گفت: عملکرد سیاه اعضای انجمن منحله رزنامه نگاران منجر به انحلال آن شد.

محمدمهدی انصاری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: انجمن منحله روزنامه نگاران در دهه ۷۰ و فضای باز سال ۷۶ برای فعالیت های صنفی و مطبوعاتی کار خود را آغاز کرد اما به دلیل افراط و تفریط و رفت و آمد به خارج از کشور، بحثشکایت وزارت اطلاعات از آن ها مطرح و در آن مقطع منحل شد.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت جدید بحثپس گرفتن شکایت وزارت اطلاعات از انجمن منحله را مطرح می کنند که در واقع ساده ترین شکل دور زدن موضوع است، چرا که وقتی یک انجمن با اساسنامه و هیئت مدیره مشخص به لحاظ قانونی منحل می شود برای بازگشایی باید تمام فرآیندها از ابتدا طی شود و البته درباره تمام اعضای هیئت مدیره آن استعلام گرفته شود زیرا آن ها افراد معلوم الحالی هستند که سابقه شان کاملاً مشخص است و نمی توانند مجددا به این فعالیت ها اقدام کنند.

مدیرکل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها همچنین گفت: برخی از اعضای هیئت مدیره انجمن منحله حتی در پرونده خود جاسوسی و همکاری با سرویس های اطلاعاتی بیگانه و جرائم امنیتی نیز دارند و نباید دوباره فضای کار داشته باشند؛ آن ها در ۴ سال آخر فعالیت انجمن به دنبال دغدغه های صنف روزنامه نگاری نبودند وبه دنبال حاشیه سازی و جناح بندی فضای مطبوعات کشور بودند و همین امر باعثشد که با عملکرد سیاه خودشان عاقبت انجمن منحل شد.

انصاری تصریح کرد: جای تأسف دارد که وزارت تعاون نیز به دنبال رفع موانع برای بازگشایی انجمن منحله و فک پلمب دفتر آن است چرا که آن ها به هیچ وجه علقه ای نسبت به حرفه روزنامه نگاری نداشتند و تمام دغدغه هایشان جناحی بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار