|
|
کدخبر: ۱۴۶۰۱۷

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: تحریم و توهین سامسونگ به کاربران ایرانی با بستن اپ استور خود در ایران، موجب شد که با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از این رویداد نماینده وزارت ارتباطات با نماینده سامسونگ به مذاکره بنشیند تا بتواند قول بازگشایی این سرویس را بعد از عید بگیرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطاتخبرگزاری تسنیم، شرکت کره ای سامسونگ اول خرداد ماه سالجاری مصادف با ۲۲ مِی طی اطلاعیه ای از طریق ایمیل به کاربران اپ استور خود اعلام کرد که به دلیل برخی موانع حقوقی خدمات برنامه های کاربردی خود را موقتا به کاربران ایرانی متوقف می کند.

این توقف در ارائه خدمات که گویا به دلیل مباحثتحریمی بود و جسته و گریخته شنیده می شد سامسونگ به دلیل فشارهای پنهانی اقدام به چنین عملی کرده است، سرانجام کاربران ایرانی را محدود و حقوق آنان را ضایع کرد.

چنین اقدامی سر و صداهای بسیاری داشت و موجب خشمگین شدن بسیاری از کاربران سامسونگ شد.

حال با گذشت ۱۰ ماه از این اتفاق، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مدتی است امکان استفاده از " Samsung apps " برای خریداران گوشی سامسونگ مقدور نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه حمایت از حقوق مصرف کنندگان یکی از برنامه های اصلی بنده است، مراتب از طریق مذاکره نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی سامسونگ پیگیری شده است.

وی افزود: با توجه به بهبود فضای حاکم بر کسب و کار شرکت های بین المللی در کشور، رفع موانع موجود و میزان قابل توجه سهم بازار گوشی سامسونگ، مقرر شد نمایندگی مذکور پس از اعمال تنظیمات و تغییرات لازم از تاریخ ۱۳۹۳/۱ / ۱۶ سرویس مذکور را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار