|
|
کدخبر: ۱۴۶۰۹۸

خبرگزاری تسنیم: مردم کریمه امروز برای پیوستن این منطقه خودمختار به روسیه به پای صندوق های رای می روند. همزمان با تشدید تنش ها، این بحران به نحو فزاینده ای در حال تهدید اقتصاد شکننده حوزه یورو است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اینترنتی گاردین ال وی، روسیه قطعنامه شورای امنیت مبنی بر عدم پذیرش نتایج همه پرسی روز یکشنبه کریمه را وتو کرده است. مردم کریمه امروز برای پیوستن این منطقه خودمختار به روسیه به پای صندوق های رای می روند. همزمان با تشدید تنش ها، این بحران به نحو فزاینده ای در حال تهدید اقتصاد شکننده حوزه یورو است.
اتحادیه اروپا به رهبری آلمان تهدید کرده است که روز دوشنبه تحریم هایی را علیه مقامات روسی دخیل در تهاجم نظامی به کریمه وضع خواهد کرد. حجم مبادلات تجاری روسیه با اتحادیه اروپا ده برابر مبادلات این کشور با آمریکاست. روسیه می گوید، با وضع تحریم هایی جداگانه این اقدام اتحادیه اروپا را تلافی خواهد کرد. چین نیز اعلام کرده است که تحریم ها می تواند موجب وقوع زنجیره ای از واکنش های اقتصادی شود.
اندرو بالز، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این گفت، چالش های پیش روی تحریک رشد اقتصادی اروپا در میان مدت همچنان به قوت خود باقی است. وی پیش بینی کرد که اقتصاد حوزه یورو در ۶ تا ۱۲ ماه آینده، رشدی ۱ تا ۱.۵ درصدی را تجربه خواهد کرد. وی همچنین نرخ تورم در سال آینده را بین ۰.۷۵ تا ۱.۲۵ درصد ارزیابی کرد که بسیار کمتر از هدف گذاری ۲ درصدی بانک مرکزی اروپاست.
این گزارش حاکی است، اقتصاد اروپا از شدیدترین مرحله بحران بدهی خارج شده است، اما این بار بحران اوکراین و رویارویی با روسیه، اقتصاد شکننده حوزه یورو را تهدید می کند.
به گفته هاوارد آرچر، از اقتصاد دانان موسسه آی اچ اس گلوبال اینسایت، هرچند اعتماد مصرف کننده اخیرا بهبود یافته است، اما نرخ ۱۲ درصدی بیکاری و رکودی تورمی دستمزدها مانع از هزینه های مصرفی خواهد شد. اقتصاد حوزه یورو در سال ۲۰۱۳ شاهد رشد بوده است، اما این میزان رشد برای ایجاد فرصت های شغلی زیاد کافی نیست و بسیاری از شرکت ها همچنان برای استخدام نیروی کار جدید مردد هستند، زیرا اخراج مجدد این نیروها در صورت بروز بحرانی دیگر، بسیار مشکل و پرهزینه خواهد بود.
انتهای پیام / / ۶۲

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار