|
|
کدخبر: ۱۴۶۱۸۱

قالیباف در پاسخ به تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران گفت: با توجه به قرارداشتن در ایام فاطمیه شهروندان حال و هوای چهارشنبه آخر سال و نوروز را تغییر داده و به طور حتم می توان گفت چهارشنبه پایانی امسال با سال های دیگر متفاوت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره برداری از ۹۰ دستگاه خودرو سنگین آتش نشانی در برج میلاد با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم ترین موضوعی که مدیریت شهری برای آن اولویت قائل است و در همه زمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده موضوع ایمنی و سلامت شهروندان است.

وی ادامه داد: یکی از مأموریت های ذاتی شهرداری تهران مربوط به حوزه آتش نشانی و حوادثی است که در شهر رخ می دهد، طبیعتاً باید در کم ترین زمان ممکن با بهترین تجهیزات و نیروهای آموزش دیده بتوانیم در محل حادثه حضور یابیم. در حال حاضر ۱۰۳ ایستگاه آتش نشانی در شهر تهران موجود است که قرار است از سال آینده این تعداد را به ۱۲۰ ایستگاه برسانیم تا با توجه به ترافیکی که همواره در تهران وجود دارد بتوانیم زمان حضور خود در محل حادثه را در ساعت پیک ترافیک به ۴ دقیقه برسانیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ۳۰ دستگاه خودرو آتش نشانی چندی پیش به بهره برداری رسید و امروز ۹۰ دستگاه دیگر به ایستگاه ها ملحق می شوند تا با توجه به این که روزهای پایانی سال را می گذرانیم، بتوانیم آمادگی بیشتری داشته باشیم.

به گفته قالیباف نیروهای آتش نشانی علاوه بر روحیه ایثارگری آموزش های خوبی دیده اند که امید است که بتوانند پیش از بیش موجب احساس ایمنی شهروندان شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر این که در سال های گذشته نقاطی در سطح شهر برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده بود چرا این تدبیر ادامه نیافت، گفت: این پرسش را باید از نیروی انتظامی کرد چرا که ما مسئول این کار نیستیم ولی فکر می کنم امسال با توجه به این که در دهه فاطمیه قرار داریم این موضوع مورد توجه شهروندان نیز قرار می گیرد، در واقع با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم حال و هوای این روزها با سال های دیگر متفاوت خواهد بود و مردم بسیاری از نکات را رعایت می کنند.

شهردار تهران در ادامه گفت: با اطمینان می گویم چهارشنبه پایانی امسال با سال های دیگر تفاوت خواهد داشت همان طور که در برخی سال ها عاشورا با سال نو تقارن داشت و مردم حال و هوای آن را تغییر دادند.

قالیباف به افتتاح مرکز آموزش سازمان آتش نشانی در صالح آباد اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات این دوره شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی این است که بهترین مراکز آموزشی را در تهران، سایر شهرهای کشور، همچنین برای دیگر کشورها در نظر گرفت. این مرکز آموزشی مورد تأیید مراکز بین المللی بوده و از قابلیت های خوبی برخوردار است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که موضع خود را درباره حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری که ۲ زن در پی آن جان خود را از دست دادند اعلام کنید، گفت: گزارشی که بعد از ۱۵ روز ارائه شد توسط بازرسی تهیه شده بود که این سازمان مستقیماً زیرنظر شهردار است. بار دیگر بابت این حادثه تلخ از مردم و خانواده آن ۲ عزیز عذرخواهی می کنیم زیرا یکی از اصول مدیریت این است که اگر قصوری رخ می دهد حتماً عذرخواهی صورت گیرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما در ۱۵ روز از منظر خودمان کار را بررسی و گزارشی تهیه کردیم، عین این گزارش توسط وزارت کشور تیه شده و همه آن ها را برای قوه قضائیه ارسال کردیم چرا که قاعدتاً این وظیفه قوه قضائیه است که اگر جرمی رخ داده با آن برخورد کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار