|
|
کدخبر: ۱۴۶۱۸۸

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به مصوبات آخرین جلسه هیات واگذاری در سال ۹۲ گفت: از آبان امسال تاکنون قیمت پایه ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم دولتی در هیات واگذاری به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله پوری حسینی گفت: قیمت پایه و شرایط واگذاری بیش از ۳۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم دولتی از ابتدای آبان تاکنون در هیات واگذاری به تصویب رسیده است که بخشی از این میزان سهام به تفکیک روش واگذاری در سالجاری عرضه شده و بقیه در سال آینده آگهی و واگذار خواهد شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص مصوبات آخرین جلسه هیات واگذاری که روز دیروز(شنبه) در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد نیز تصریح کرد: قیمت پایه و شرایط واگذاری ۲۸.۵ درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از طریق فرابورس به صورت نقد و اقساط و قیمت و شرایط واگذاری ۷۱.۵ درصد سهام این شرکت بابت رددیون دولت به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در این جلسه به تصویب رسید.

وی گفت: قیمت و شرایط واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت زغال سنگ پرورده طبس و ۱۰۰ درصد سهام شرکت معادن ذغال سنگ کرمان به همراه پروانه بهره برداری ذغال سنگ کرمان هر دو از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران جهت واگذاری بابت رددیون دولت به صندوق بانشستگی کارکنان فولاد نیز در این جلسه مصوب شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و داریی اضافه کرد: تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت فولاد آذربایجان به همراه ۶۵ درصد طرح فولاد میانه از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از طریق مزایده به صورت نقد و اقساط از دیگر مصوبات آخرین جلسه هیات واگذاری در سال ۹۲ بود.

به گفته رئیس کل سازمان خصوصی سازی، در این جلسه همچنین با خروج نام شرکتهای شهرک های صنعتی استانی و شرکتهای آب و فاضلاب روستایی و شهری از فهرست شرکت های قابل واگذاری موافقت شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار