|
|
کدخبر: ۱۴۶۲۲۹

سلطانی فر در پاسخ به تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان میراثفرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه بنزین سفر در ایام نوروز گفت: مردم ماه هاست از بنزین ارزان قیمت یا سفر استفاده می کنند چون دولت بر اساس قانون بودجه امسال باید ۳۸ درصد قیمت حامل های انرژی را بالا ببرد که نبرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی فر در جمع خبرنگارن اظهار داشت: همانطور که مردم در جریان هستند در راستای مصوبه دولت در زمینه تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر با بسیج امکانات اجرایی کشور و با حضور همه متولیان مرتبط با امر سفر، این ستاد در همه استان ها و شهرستان های کشور به ریاست استانداران و فرمانداران جلساتی را تشکیل شد و امیدواریم با پرهیز از موازی کاری سال خوب و کم حادثه ای داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در نوروز امسال در خصوص هتل ها و مراکز اقامتی تخفیف داریم؟ تصریح کرد: بسیاری از هتل ها و اتحادیه های این صنف به ما اعلام کردند در برخی شهرها ۱۵ تا ۴۰ درصد این تخفیفات را قائل می شوند، البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که امسال هیچ افزایش قیمتی در هتل ها نداشتیم و با وجود همه مشکلات هتلداران، از آنها خواستیم به خاطر رفاه مردم افزایش نداشته باشند و آنها هم قبول کردند.

سلطانی فر در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم در راستای ارائه بنزین سفر در ایام نوروز خاطرنشان کرد: مردم چندماهی هست که از بنزین سفر استفاده می کنند چون دولت تکلیف داشت بر اساس قانون بودجه امسال ۳۸ درصد قیمت حامل های انرژی را بالا ببرد که هنوز بالا نبرده است لذا همه الان از بنزین ارزان قیمت استفاده می کنند و همچنین باز بر اساس تکلیف بودجه ۹۳ افزایش قیمت دیگری هم می توانستیم داشته باشیم که با دستور رئیس جمهور این اتفاق در تعطیلات نیفتاد و مردم به جای اینکه مثل برخی از سال ها از ۵۰ لیتر بنزین ارزان قیمت استفاده کنند می توانند از صدها لیتر بنزین ارزان قیمت با همان قیمت قبلی استفاده کنند.

رئیس سازمان میراثفرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه های شما برای افزایش انگیزه سفر مردم چیست ادامه داد: هر چه امکانات مناسب و تسهیلات برای مردم ایجاد کنیم سفرها بیشتر می شوند یعنی اگر جاده های امن، هتل های خوب و خدمات بین راهی خوب داشته باشیم مطمئناً انگیزه مردم بیشتر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای توزیع سفرها در ایام نوروز چه تدبیری اندیشیده اید گفت: این موضوع چیزی نیست که دستوری باشد و ما نمی توانیم به مردم هیچ تکلیفی کنیم لذا خواهش ما این است که روزهای اول سال جدید مردم در سفرکردن تامل کنند و سفرها را از روز سوم و چهارم آغاز کنند.

سلطانی فر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در باره سفرکارت های ملی نیز یادآور شد: سفرکارت ها شارژ نمی شوند.

رئیس سازمان میراثفرهنگی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعد از روی کارآمدن دولت جدید و تعاملی که با دنیا آغاز کردیم و کاهش فشار بیرونی، شاهد رغبت بسیار زیاد مردم سایر کشورها برای ورود به ایران هستیم، به طوری که با ۵ نفر از سفرای خارج از کشور ایران صحبت کردم آنها گفتند که تقاضای مردم سایر کشورها برای ورد به ایران بیشتر شده است لذا ما هم باید امکانات خوبی برای سفرهای آنها فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: با بخش خصوصی توافق های زیادی کردیم تا عملیت اجرایی ساخت تعداد قابل توجهی از هتل ها را در نقاط کشور را رد سال آینده آغاز کنیم و همینطور از اماکن مختلف خارج از هتل ها در ایام پیک باید استفاده کنیم.

سلطانی فر در زمینه توافق با بانک ها برای ورود بخش خصوصی نیز اظهار داشت: فضای خوبی الان وجود دارد، ضمن اینکه سازمان اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را در سال آینده پیدا کرده است فکر می کنیم در سال آینده اتفاقات خوبی در این زمینه اتفاق بیافتد.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه بازرسی های انجام شده از دفاتر خدمات مسافرتی نیز گفت: در انجام بازرسی ها بسیار جدی هستیم، تعزیرات گزارش داد در بازرسی ۵ روز گذشته، بین ۱۷ تا ۲۱ اسفند نظارت خوبی روی قیمت ها داشتند و موارد دچار مشکل را ۲ میلیاردتومان جریمه کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار