|
|
کدخبر: ۱۴۶۳۴۹

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جایگاه مهم سازمان هواپیمایی کشوری خواستار حضور مقتدرانه این سازمان در صنعت هوانوردی کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس آخوندی در نشست با مدیران سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تسلیت مجدد ضایعه درگذشت خلبانان فالکن ۲۰ این سازمان اظهارداشت: این افراد خدوم، وظیفه شناس و با ایمان که به این آب و خاک تعلق داشتند، با تمام تلاش برای اعتلای صنعت هوانوردی ایران و سرپا نگه داشتن آن در شرایط بسیار دشوار همت گماردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وظیفه داریم که با اقتدار، صلابت، ایمان و حس وظیفه شناسی، تعهد خود را نسبت به مردم و شهدا ادا کنیم، گفت: باید توجه داشته باشیم که در شرایط سخت کاری که صنعت هوانوردی ایران در آن قرار دارد، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان وضع کننده مقررات در این حوزه و مسئول کنترل ایمنی، وظیفه بسیار خطیری برعهده دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه سازمان هواپیمایی کشوری پیشانی صنعت هوانوردی محسوب می شود، تصریح کرد: کوچکترین ضعف و بی توجهی در این سازمان جایگاه آن را در سطح جامعه تقلیل خواهد داد.

آخوندی با تاکید براینکه هرگز نباید در راه عمل به وظایف خود در صنعت هوانوردی سستی و تسامح به خود راه دهیم، افزود: باید با اقتدار و صلابت، صنعت هوانوردی کشورمان را پیش ببریم و حوادثتلخی نظیر آنچه که رخ داده است، نباید باعثسستی ما شود.

وی در ادامه با بیان اینکه می دانم غم فقدان همکارانی که سالها با آنها زندگی کرده اید بسیار سنگین است، گفت: با این وجود باید یادمان باشد که ما مسئولیت بزرگتری بردوش داریم و چشم ملتی برای انجام مطلوب ماموریت محوله به ما دوخته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وظیفه سنگین سازمان هواپیمایی کشوری در قانون برنامه پنجم توسعه، اظهارداشت: از آنجایی که قرار است متنوع سازی و آزادسازی نرخ ها در صنعت حمل و نقل هوایی اجرایی شود و شاهد پررنگ تر شدن بخش خصوصی در این عرصه باشیم، نقش سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان وضع کننده و کنترل کننده مقررات و ایمنی، بسیار با اهمیت تر می شود.

وی ضمن اعلام حمایت از سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: از رئیس این سازمان خواسته ام تمام اقدامات لازم در راستای آموزش، ارتقا کیفیت مدیریت، بازرسی دقیق و کنترل ایمنی پروازها در راستای افزایش رفاه، آسایش و حقوق شهروندی مد نظر قرار دهد.

آخوندی با بیان اینکه صنعت هوانوردی صنعتی بسیار ظریف و پیچیده است، ادامه داد: ارتقای استانداردها، فناوری، سیستم های یکپارچه IT، ارتباطات و آموزش های مکرر برای باقی ماندن در سطح همتایان بین المللی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در صورت ضرورت باید فرایندهای اعمال قانون و کنترل های سازمان هواپیمایی کشوری با استفاده از کارشناسان بین المللی بازنگری شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری از سال ۱۳۲۸ دارای قانون بوده است، تصریح کرد: این موضوع حاکی از ریشه دار بودن این سازمان در صنعت هوانوردی کشور است.

آخوندی گفت: هنگام تنظیم بودجه سال ۹۳ تنها سازمانی که شخصاً مسائل مربوط به بودجه آن را پیگیری می کردم، سازمان هواپیمایی کشوری بود و تلاش خواهم کرد موقعیت آن را از نظر کرامت حقوق و دستمزد در راستای اعتلای سازمانی قرار دهم. وی با بیان اینکه در ایام نوروز شاهد افزایش تعداد پروازها خواهیم بود خواستار همکاری و حضور مقتدرانه کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری برای داشتن نوروزی با سفرهای ایمن شد.

وزیر راه و شهرسازی امروز یکشنبه از تمامی بخش های مختلف از جمله روند صدور گواهینامه ها، امتحانات و مرکز پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری بازدید کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار