|
|
کدخبر: ۱۴۶۵۰۳

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام طراحی مدل های جدید اشتغال زایی در کشور گفت: ایران متولی آموزش های شبیه سازی شده و مجازی فنی و حرفه ای در کشورهای جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش پرند با تاکید بر فعالیت های سازمان فنی و حرفه ای در زمینه توسعه و دیپلماسی مهارت و نقش آن در پیشبرد اهداف اقتصادی گفت: این سازمان در راستای آموزش های شبیه سازی شده و مجازی، پیشرفت های خوبی را به دست آورده و هم اکنون متولی این آموزش ها در کشورهای جهان اسلام است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در مرکز تربیت مربی فعالیت های قابل توجهی در راستای تربیت و آموزش مربیان کشورهای مختلف جهان صورت گرفته و این سازمان با تهیه و تدوین سند راهبردی برنامه ریزی کامل و جامعی در زمینه پیشبرد اهداف خود انجام داده است.

پرند برنامه ریزی برای فعالیت های آموزشی در سکونت گاه های غیررسمی، زندان ها و بافت های فرسوده را با هماهنگی و همکاری استانداری البرز پیشنهاد داد و به تاثیرات اجرای این طرح ها در ارتقای مهارت و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی با تشریح مدل طرح آموزش و اشتغال، به همگرایی و هم افزایی ایجاد شده در بخش های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره نمود و افزود: مشکلات تحریم، تورم و اشتغال؛ از مهم ترین مسائلی است که باید به کمک این هم افزایی نسبت به حل آن اقدام نماییم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه ادامه داد: با وجود اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متولی اشتغال نیست اما مدل هایی را در زمینه ایجاد اشتغال طراحی نموده که با مطالعه کارشناسان و برنامه ریزی های آنها در حال انجام است.

پرند با تبیین جزئیات طرح آموزش، تولید، بازاریابی و فروش، به مراحل پیش از تولید محصول و پس از آن اشاره کرد و بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و فروش را از مهم ترین مراحل مورد توجه در زمینه ایجاد اشتغال دانست که عدم رعایت آن و عدم توجه به طراحی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی زمینه ساز شکست بسیاری از بنگاه ها و کارگاه های کوچک شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوتاه نمودن زمان آموزش و ارائه آموزش های مبتنی بر محیط کسب و کار را از ویژگی های طرح آموزش و اشتغال برشمرد و افزود: با همکاری و همفکری جمعی از کارآفرینان، نخبگان، خبرگان و صاحبان صنایع برنامه ریزی لازم برای سرعت بخشی در رسیدن به اشتغال در این طرح پیش بینی شده است.

وی افزود: در فاز نخست کارگروه هایی در زمینه پوشاک، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گیاهان دارویی، قالیبافی، بازارسازی و بازاریابی تشکیل شده است. طرح آموزش و اشتغال مدلی برای سرمایه گذاری اندک جهت رسیدن به ارزش افزوده بالا و زمینه ساز تحولی در استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای است. پرند اولویت برای جذب نیروی کار مورد نیاز این طرح را افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی دانست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار