|
|
کدخبر: ۱۴۶۵۰۴

خبرگزاری تسنیم: ۲۰ درصد از سهام پتروشیمی ابن سینا به عنوان اولین عرضه بلوکی فرابورس ایران در سال ۹۳ توسط سازمان خصوصی سازی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ سازمان خصوصی سازی قصد دارد ۲۰ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی ابن سینای همدان را به عنوان اولین عرضه بلوکی فرابورس ایران در روز ۱۷ فروردین ۹۳ عرضه کند.
این بلوک صنایع پتروشیمی ابن سینا متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که در مرحله قبل از بهره برداری قرار دارد و به صورت نقد یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش می رسد.
به گفته رئیس اداره عملیات بازار فرابورس موضوع فعالیت این شرکت تولید، فروش و صدور محصولات پتروشیمی است و قیمت پایه هر سهم آن ۴۳ هزار و ۴۷۹ ریال تعیین شده است.
محسنی درباره شرایط و مهلت پرداخت ثمن معامله این عرضه بلوکی یادآور شد: عرضه ۲ میلیون سهم شرکت صنایع پتروشیمی ابن سینای همدان به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط با شرایط ۲۰ درصد نقد و مابقی اقساط ۶ ساله با نرخ ۱۵ درصد انجام خواهد گرفت و مهلت پرداخت حصه نقدی و ارایه فرم خارج از پایاپای آن حداکثر ۲۰ روز کاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله است.
بر اساس این گزارش؛ آخرین سرمایه صنایع پتروشیمی ابن سینای همدان ۱۰۰ میلیارد ریال است که ۳۵ میلیارد آن پرداخت شده و ۶۵ میلیارد آن تعهد شده است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار