|
|
کدخبر: ۱۴۶۵۰۷

خبرگزاری تسنیم: شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) از اجرای ۱۳ پروژه در بخش انرژی های تجدیدپذیر در سال جاری خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیماز وزارت نیرو، این پروژه ها به ارزشی افزون بر ۳۰۸ میلیارد ریال و ۲.۵ میلیون دلار و هفت میلیون یورو در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در کشور اجرا شده است.

نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی آترین پارسیان در استان البرز، نیروگاه بیوگاز ۴.۸ مگاواتی شرکت فاضلاب تهران در تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران و همچنین بهره برداری از نخستین واحد ۲.۵ مگاواتی نیروگاه بادی ۱۰۰ مگاواتی کهک در تاکستان قزوین ازجمله این پروژه هاست.
همچنین در سال جاری نخستین واحد ۷۱۰ کیلوواتی نیروگاه بادی ۱۰۰ مگاواتی شرکت توان باد در خواف و فاز نخست امسال نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی صنایع الکترونیک سازان سمنان به ظرفیت ۲۰۰ کیلووات وارد مدار شده است.
براساس این گزارش، در سال جاری سه ایستگاه بادسنجی خلخال، دشت بیاض و آبیدر نیز به ترتیب در استان های اردبیل، خراسان رضوی و کردستان نصب و راه اندازی شده است.
امسال همچنین طرح برداشت اطلاعات باد به روش ماهواره ای در منطقه نیر استان اردبیل و جزیره هرمز استان هرمزگان اجرا شده است.
در سال ۹۲ از پست ۶۳.۲۰ کیلوولت نیروگاه بادی سیاهپوش در منجیل استان گیلان و ۱۱ واحد توربین بادی ۶۶۰ کیلووات منجیل گیلان و یک واحد توربین بادی ۱.۵ مگاواتی خواف در استان خراسان رضوی بهره برداری شده است.

به گزارش تسنیم، در طول یک سال گذشته، صنعت برق موفق شد ۲۸۵ روستای جدید زیر ۲۰ خانوار کشور را برق دار کند. در سال جاری، ۲۸۵ روستا با ۴۰۲۶ خانوار جمعیت برق دار شدند که برای این کار ۱۸۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

براساس این گزارش، از این تعداد ۱۳ روستا با ۱۵۳ خانوار با صرف هزینه ۲۳ میلیارد ریالی ازطریق انرژی های نو از نعمت برق برخوردار شدند. همچنین ۳۰ روستای دیگر نیز در دست اقدام برای برق رسانی هستند.
هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی کشور(تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار) زیرپوشش شبکه برق قرار دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار