|
|
کدخبر: ۱۴۶۷۵۰

زنگنه به مهر خبر داد:

وزیر نفت با تشریح برنامه های افزایش تولید نفت و گاز ایران در سال ۹۳ از افزایش ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون متر مکعبی تولید گاز ایران خبر داد و گفت: سال آینده ظرفیت تولید نفت از مرز ۴ میلیون بشکه در روز عبور می کند.

بیژن زنگنه در گفتگو با مهر درباره برنامه های جدید افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز طبیعی ایران در سال ۹۳، گفت: در شرایط فعلی ظرفیت تولید روزانه نفت خام ایران به حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

وزیر نفت با اعلام اینکه با این وجود هم اکنون ایران کمتر از ۳.۸ میلیون بشکه نفت تولید می شکند، تصریح کرد: مطابق با برنامه ریزی های انجام شده سال اینده ظرفیت تولید نفت ایران بار دیگر از مرز چهار میلیون بشکه در روز عبور می کند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید بر اعلام اینکه در ماه های اخیر صادرات نفت خام ایران روند صعودی داشته است، اظهار داشت: با این وجود جایگاه نفتی ایران در اوپک خوب نیست و هم اکنون عراق بیش از ایران نفت صادر می کند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص برنامه افزایش تولید گاز طبیعی ایران در سال آینده توضیح داد: سال اینده با بهره برداری برخی از فازهای پارس جنوبی و سایر حوزه ها در مجموع ظرفیت تولید گاز ایران حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

زنگنه خاطر نشان کرد: هم اکنون تولید زودهنگام از برخی از فازهای پارس جنوبی آغاز شده است که در نهایت سال آینده تولید گاز از تعدادی دیگر فازهای این میدان مشترک گازی هم آغاز خواهد شد.

به گزارش مهر، گزارش موسسات معتبر بین المللی حاکی از آن است که تولید نفت خام ایران در ماه فوریه سال جاری میلادی(بهمن و اسفند ۹۲) به طور میانگین با افزایش روزانه ۵۰ هزار بشکه نسبت به ماه ژانویه، به روزانه دو میلیون و ۸۰۲ هزار بشکه رسیده است.

از مجموع روزانه ۳۰ میلیون و ۱۱۵ هزار بشکه تولید اوپک در ماه فوریه، بیشترین و کمترین میزان تولید به ترتیب مربوط به عربستان سعودی با میانگین روزانه ۹ میلیون و ۶۲۵ هزار بشکه و لیبی با میانگین روزانه ۳۴۱ هزار بشکه است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار