|
|
کدخبر: ۱۴۶۷۸۲

اختصاصی تسنیم /

خبرگزاری تسنیم: یورو استات با معرفی ۱۰ شریک بزرگ تجاری ایران در اتحادیه اروپا اعلام کرد آلمان با مبادلات ۲.۱۰۵ میلیارد یورویی بزرگترین شریک تجاری ایران در درون این اتحادیه شناخته شده است و ایتالیا و فرانسه به ترتیب دوم و سوم شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) اعلام کرد در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در سال ۲۰۱۳ بوده است.

ارزش کل مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال میلادی گذشته بالغ بر ۲.۱۰۵ میلیارد یورو اعلام شده که ۱.۸۴۹ میلیارد یورو از این رقم مربوط به صادرات آلمان به ایران بوده است. این کشور همچنین ۲۵۶ میلیون یورو کالا از ایران در سال ۲۰۱۳ وارد کرده است.

ایتالیا دومین شریک تجاری ایران در درون اتحادیه اروپا بوده است. ارزش مبادلات ایران و ایتالیا در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱.۱۹۲ میلیارد یورو اعلام شده است. ایتالیا در این سال ۱.۰۵۵ میلیارد یورو کالا به ایران صادر و ۱۳۷ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، فرانسه سومین شریک تجاری بزرگ ایران شناخته شده است و ارزش مبادلات دو کشور در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۵۲۱ میلیون یورو اعلام شده است. صادرات فرانسه به ایران در این سال ۴۹۳ میلیون یورو و واردات از ایران ۲۸ میلیون یورو اعلام شده است.

کشورهای اسپانیا با ۳۸۲ میلیون یورو، هلند با ۳۳۰ میلیون یورو، بلژیک با ۳۱۲ میلیون یورو، اتریش با ۱۹۳ میلیون یورو، سوئد با ۱۴۹ میلیون یورو، انگلیس با ۱۲۱ میلیون یورو و دانمارک با ۹۹ میلیون یورو به ترتیب چهارمین تا دهمین شرکای بزرگ تجاری ایران در اتحادیه اروپا شناخته شده اند.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار