|
|
کدخبر: ۱۴۶۸۱۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای خروج از مرحله رکود باید بر منابع داخلی و مهارت های افراد تکیه کنیم و باید نگاه و نگرش افراد را به مشاغل تغییر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با کارکنان ستادی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: ظرفیت های غنی علمی و مهارتی و منابع توانمند انسانی شاغل در این سازمان نقطه اتکایی در عملیاتی کردن برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش های فنی و مهارتی است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای از جمله سازمان هایی است که در تحقق برنامه های دولت نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند.

ربیعی لزوم تحول در سازمان را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: اگر در جایی که کار می کنیم نتوانیم تحول ایجاد کنیم و درست کار کنیم، بدانید به خانواده خودمان آسیب رسانده ایم و نتیجه کم کاریمان به خودمان برمی گردد.

وی افزود: همه ما باید به عنوان اعضای یک خانواده حس امنیت و آرامش و رشد و شکوفایی بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای خروج از مرحله رکود باید بر منابع داخلی و نبوغ و مهارت های افراد تکیه کنیم، تحول بسیار زیادی در خودمان ایجاد کنیم و بیش از پیش فعالیت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه به مسئله اشتغال و بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: مقوله اشتغال و بیکاری از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن بپردازیم البته رسیدن به نرخ رشد اقتصادی ۶ درصد و ایجاد سالی یک میلیون فرصت شغلی کار بسیار بزرگی است که نیازمند تلاش همه جانبه است.

ربیعی به موضوع مهارت و تجربه پرداخت و گفت: من به مدرک احترام می گذارم اما برای تجربه و مهارت ارزش بیشتری قایل هستم.

وی به اهمیت جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: در مرحله ای که کشور وارد دوره جدید برنامه دولت که خروج از رکود است، می شود، سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید جایگاه خود را در کشور ارتقا داده و آن را تثبیت کند.

ربیعی تغییر در شیوه های آموزش را مهم ارزیابی کرد و افزود: شیوه ها و روش های آموزشی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید به سمت نوآوری حرکت کند و توجه به عرضه و تقاضای نیروی کار کشور از جمله مؤلفه های مهم در این مسیر و مورد تأکید است.

وی افزود: اجرای طرح های مطالعاتی جدید با رویکرد تولید ادبیات جدید و شناخت از نیازهای بازار کار در ارتقای وضعیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای ضروری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اهمیت ترسیم نقشه نیروی انسانی بازار کار از سوی این سازمان اشاره کرد و گفت: با ترسیم نقشه نیروی انسانی بازار کار، افق برنامه های تدوین شده برای آینده روشن تر خواهد شد و در همین رابطه نیز فنی و حرفه ای نقطه اصلی سرریز ایده ها به بازار کار است.

وی به جایگاه و منزلت اجتماعی افراد در مشاغل و تغییر در فرهنگ کار پرداخت و افزود: شیوه های آموزش برای کارگران سنتی و مدرن با یکدیگر متفاوت است بنابراین باید نگاه و نگرش افراد را هم به مشاغل تغییر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: یکی از دیگر کارهای مهم، مطالعه مشاغل نوین و جدید است که در این مسیر از توان علمی فنی و حرفه ای و تجارب کشورهای مشابه می توان استفاده کرد.

وی تهیه منابع آموزشی جدید را ضروری دانست و گفت: استفاده از تجارب کشورهای مشابه ایران و بهره گیری از این تجارب و تهیه منابع آموزشی جدید باید در اولویت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد.

ربیعی منطقه ای کردن فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: مشاغل پیش رو باید مورد بررسی و طراحی مجدد قرار گرفته و مدارک فنی و حرفه ای در بازار کار ارتقا یابد.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای را منطقه ای کنیم و تجارب بین المللی بیشتری کسب کنیم، افراد بیشتری را هم جذب خواهیم کرد.

ربیعی توجه به نوآوری و خلاقیت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای را نیز مهم برشمرد و گفت: ما نیاز به نوآوری و خلاقیت داریم بنابراین وجود نوآوری و خلاقیت را ارج می نهیم و از آن تقدیر می کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار