|
|
کدخبر: ۱۴۶۸۱۹

مدیرکل استاندارد تهران با تاکید بر حساسیت اسباب بازی ها در سلامت فکری و جسمی کودکان گفت: بازرسی از مراکز عرضه اسباب بازی ها توسط کارشناسان این اداره کل شروع و با توقیف اسباب بازی های غیراستاندارد ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم بیات با اشاره به اجباری بودن استاندارد اسباب بازی ها، گفت: در جریان بازرسی کارشناسان و بازرسان این اداره کل از مراکز عرضه و فروش اسباب بازی ها، چندین اسباب بازی با نام تجاری کوشا، عرشیا، دانیال، گلچین، بازی شکل و رنگ، پا به پا، غزال و سازه جادویی، به علت غیراستاندارد بودن توقیف و جمع آوری کردند.

مدیرکل استاندارد تهران افزود: طبق استاندارد ملی مربوط به اسباب بازی ها، به شماره ۶۲۰۴ و ۸۲۶۷ یک اسباب بازی استاندارد باید از نظر فیزیکی لبه تند و نوک تیز نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مواد بکار رفته در اسباب بازی ها نباید برای سلامت کودک خطرآفرین باشد، گفت: توجه به نشانه گذاری گروه سنی مشخص شده و نشان استاندارد از سوی مصرف کنندگان ضروری است.

بیات خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره کل سالانه نسبت به نمونه برداری و آزمون اسباب بازی های موجود در بازار در قالب طرح طاها اقدام نموده و در صورت رد نتیجه آزمون آن، اسباب بازی های غیراستاندارد را جمع آوری می کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار