|
|
کدخبر: ۱۴۶۸۸۱

دارابی به تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو مرغ در مراکز خرده فروشی ۶۶۰۰ تومان است، گفت: بهای مرغ در آستانه شب عید دستخوش تغییرات آنچنانی نمی شود.

همایون دارابی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: خوشبختانه علی رغم تمامی فراز و نشیب های موجود و عدم صرفه اقتصادی تولید برای مرغ داران طی سالجاری، تولید با تدوام خوبی همراه بود.

وی با بیالن اینکه تولید ما در سال ۹۲ بیش از نیازمان بوده است، افزود: طی دهه گذشته امسال اولین سالی است که کشور نیازمند واردات مرغ نبود.
دارابی اضافه کرد: بنابراین ما نه تنها در سال جاری مرغی وارد نکردیم بلکه علاوه بر تامین نیاز داخل موفق به ذخیره این محصول نیز شدیم که البته در این میان باید نگران کاهش تقاضای مصرف هم باشیم.
وی تاکید کرد: ما این موضوع را مدیون شرایط مطلوب تولید هستیم.
دارابی ادامه داد: به اعتقاد ما اگر از تولید حمایت شود مسائل مربوط به مصرف حل می شود.
وی افزود: در حال حاضر به دلیل شرایط مساعد تولید مرغ حتی اگر دستور به افزایش قیمت آن داده شود اتفاقی رخ نمی دهد چرا که قیمت این محصول را عرضه و تقاضا تعیین می کند.
دارابی اظهار داشت: در همین راستا سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کنندگان باید حمایت بیشتری از تولیدکنندگان به عمل آورد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری بین ۴۸۰۰ تا ۴۹۰۰ تومان است، افزود: این در حالیست که هم اکنون این محصول به قیمت ۴۴۰۰ تومان عرضه می شود.
دارابی با بیان اینکه این امر نشان دهنده غیر اقتصادی بودن تولید برای مرغداران است، اضافه کرد: بحثغیراقتصادی بودن تولید چند ماهی است که صنعت طیور را درگیر کرده اما تولیدکنندگان همچنان به آینده امیدوار هستند.
وی ادامه داد: همچنین قیمت هر کیلو مرغ در مراکز خرده فروشی ۶۶۰۰ تومان است.
دارابی با اشاره به نوسانات قیمت نهاده های دامی در مقاطع مختلف، نیز گفت: درمجموع بهای این نهاده ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به نزدیک شدن ایام عید، افزود: به برکت تلاش تولیدکنندگان ما کمبودی در زمیه مرغ نداریم.
دارابی ادامه داد: علی رغم توزیع سبدکالا و تامین مرغ این سبد از ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام، هنوز ذخایر قابل توجهی از این محصول در انبارهای شرکت مذکور موجود است.
وی در پاسخ به این پرسش که امکان افزایش قیمت مرغ در روزهای پایانی سال۹۲ وجود دارد یا خیر؟، تصریح کرد: ثبات بهای مرغ طی روزهای اخیر نشان دهنده ثبات وضعیت بازار است.
دارابی اضافه کرد: اگر قرار بود شوکی به بازار مرغ وارد شود این شوک از آغاز هفته جاری خود را نشان می داد و نبود این مسئله ثبات شرایط بازار را تایید می کند.
وی تاکیید کرد: با توجه به تمامی این مسائل ما تغییرات آنچنانی را برای بازار شب عید پیش بینی نمی کنیم.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار