|
|
کدخبر: ۱۴۶۹۳۵

معاون خدمات شهری شهردار تهران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: در بیش از ۱۲۰ جایگاه، " تهران کارت " به صورت هدیه به مسافران نوروزی تهران داده می شود تا به صورت رایگان از مترو و اتوبوس های بی. آر. تی استفاده کنند و از تخفیف ۵۰ درصدی مراکز دیدنی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، مجتبی عبداللهی در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۲ با خبرنگاران به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار داشت: حوادثچهارشنبه سوری از سال ۹۱ به بعد با همکاری رسانه ها کاهش چشمگیری داشته است به گونه ای که تعداد افراد حادثه دیده سال گذشته که به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد کمتر از انگشتان دست بود.

وی در ادامه اظهارات خود به اجرای طرح استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: طرح استقبال از بهار از ابتدای اسفند تا آخر فروردین با برنامه ها و وظایفی که برای سازمان ها و نهادهای مختلف زیرمجموعه شهرداری تعریف شده انجام خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه گل های لاله کاشته شده در نقاط مختلف شهر و بوستان ها از حالا به بعد خود را نشان خواهد داد، گفت: ما رتبه خوبی در مصرف گل نداریم؛ در صادرات گل حائز رتبه ۱۰۷ در دنیا هستیم اما در خرید گل به صورت میانگین هر شهروند تهرانی در طول سال فقط ۱۰ شاخه گل استفاده می کند این در حالیست که در کشورهای دیگر این میزان حداقل ۲۰۰ شاخه گل است. بنابراین تلاش می کنیم با برگزاری نمایشگاه های گل و گیاه شهروندان را تشویق به تهیه و نگهداری انواع گل از جمله گل های آپارتمانی کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: قرار است از سال آینده واگذاری پارک های محلی را به مدیریت های محله داشته باشیم که این امر ابتدا به صورت پایلوت در برخی از مناطق انجام خواهد شد. همچنین ۳۰۰ بوستان را نیز برای روز طبیعت یعنی ۱۳ فروردین آماده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از پنجم تا چهاردهم فروردین نیز دهه دوم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) را در پیش خواهیم داشت باید برنامه ریزی هایمان را به گونه ای انجام دهیم که به این مناسبت نیز توجه شود. ولی در عین حال سعی می کنیم خدمات شهرداری در این ایام ارائه شود.

به گفته عبداللهی، در حوزه پسماند وضعیتمان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است، گفت: یکی از کارهای دیگری که از ابتدای سال آینده با توان و انرژی بیشتری آن را دنبال خواهیم کرد موضوع پسماند زباله از مبدا است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه ساماندهی جانوران موزی انجام شده است، گفت: تلاش داریم این وضعیت را به سطح عالی برسانیم. اطمینان دارم با رعایت پاکیزگی شهر وضعیتمان نسبت به گذشته بسیار خوب خواهد شد. در راستای این اقدامات حاضرم هر جا مد نظر خبرنگاران است را بازدید میدانی بگذارم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به دستفروش های سطح شهر اشاره کرد و گفت: در هر منطقه یک مکان را برای تجمیع دستفروش ها در نظر گرفته ایم که این امر با استقبال آنها نیز روبرو شده است. این در حالیست که قبول داریم دستفروش ها امسال در سطح شهر مشهودتر بودند.

عبداللهی گفت: از سال آینده پیکر کیوسک های مطبوعاتی را تعویض خواهیم کرد ضمن اینکه می خواهیم در آنها خدمات دیگری مانند تعبیه عابربانک و شرایط پرداخت قبوض عوارض پسماند و نوسازی را هم لحاظ کنیم، این اقدامات از ابتدای سال آینده به مرور انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: به دنبال توسعه فروشگاه های شهروند به ویژه در سطح محلات هستیم این در حالیست که در محصولات عرضه شده در این فروشگاه ها ۵ تا ۳۵ درصد تخفیف در نظر گرفته ایم. خوشبختانه میزان مراجعه شهروندان به این فروشگاه ها افزایش داشته به گونه ای که روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به شعب مختلف شهروند مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه حذف زوائد بصری یا به نوعی پیرایش شهری در چند محور در دستور کار قرار گرفته است گفت: شاید نیاز باشد در پیرایش شهری قوانین را تغییر دهیم که البته لازمه این کار این است که ستادهای ویژه ای تشکیل دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مکان های مختلفی در مناطق ۴،۹، ۱۳،۱۵، ۱۸،۱۹ و ۲۲ برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است که شامل بوستان ها و فضاهایی مانند سوله هاست. همچنین تورهای یک روزه و نیم روزه با برنامه های متنوع پیش بینی شده که حداکثر هزینه تور نیم روزه ۱۵ هزار و هزینه تور یک روزه ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است " تهران کارت " در بیش از ۱۲۰ جایگاهی که در نظر گرفته شده به صورت هدیه به مسافران نوروزی تهران داده شود تا بتوانند به صورت رایگان از مترو و اتوبوس های بی. آر. تی استفاده کنند و از تخفیف ۵۰ درصدی هزینه مراکزی که دیدن می کنند، بهره مند شوند.

عبداللهی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بنرهای نصب شده در خیابان ها با تصویر " کاترین اشتون " را تأیید می کنید یا خیر، اظهار داشت: بنده تنها ۲ بنر با تصویری که به آن اشاره کردید را مشاهده کرده ام اما به طور کلی مدیریت این بنرها تحت امر بنده یا سازمان زیباسازی نیست در غیر این صورت حتما به آن رسیدگی می کردم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار