|
|
کدخبر: ۱۴۷۲۰۴

در نشست هم اندیشی پرسپولیسی ها مطرح شد؛

خبرگزاری تسنیم: معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی امور استان های وزیر ورزش گفت: از نظر ما پیش کسوتان در اولویت واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ جلسه پیشکسوتان و چهره های مطرح باشگاه پرسپولیس با حضور امیررضا خادم، معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی امور استان ها وزارت ورزش و جوانان با موضوع بررسی وضعیت مدیریت این باشگاه در فصل آینده و نیز شرایط واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی، روزگذشته در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد.
در این نشست که چهر ه هایی نظیر ضیاء عرب شاهی، ابراهیم آشتیانی، علی پروین، بهروز سلطانی، علی دایی، کریم باقری، محمد پنجعلی، حمید استیلی و افشین پیروانی حضور داشتند، امیررضا خادم در خصوص شرایط مالی باشگاه، نحوه واگذاری باشگاه به بخش خصوصی و انتخاب هیات مدیره باشگاه تا زمان واگذاری اطلاعاتی را ارائه کرد.
همچنین در این جلسه پیشکسوتان پیشنهاد دادند که باشگاه به صورت چهار ساله با مدیریت گروهی از پیشکسوتان اداره شود یا اینکه دولت با دادن وام های بلند مدت این باشگاه را حمایت کند. نظر بعضی از این افراد هم این بود که به جای واگذاری باشگاه به بخش خصوصی، سهام باشگاه به پیشکسوتان واگذار شود.
معاون وزیر ورزش نیز با اشاره به موانع قانونی که برای عملی کردن این پیشنهادات وجود دارد گفت: اظهار نظرهای خوبی را دوستان داشتند و ما هم موانع قانونی و مشکلاتی که بخشی از آن به بدهی های گذشته باشگاه مربوط می شود، به اطلاع آنها رساندیم.
وی افزود: تصور من این است که دوستان متوجه تلاشی که برای رفع موانع و مشکلات می شود، شدند. نکته اصلی این بود که اسپانسر مناسب را برای باشگاه پیدا کنیم و فشاری را که روی بازیکنان هست کاهش بدهیم.
نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در خصوص واگذاری باشگاه های سرخابی ادامه داد: سعی می کنیم تا پایان سال در جهت ترمیم هیئت مدیره پرسپولیس اقدام کنیم. قطعاً در ترکیب هیئت مدیره باید از پیشکسوتان باشگاه استفاده شود. وزارت ورزش و جوانان اعتقاد دارد مدیر عامل استقلال و پرسپولیس باید بر اساس رای مستقل اعضای هیئت مدیره برگزیده شوند.
خادم با بیان این که از نظر ما پیش کسوتان در اولویت واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس قرار دارند، گفت: اما باید به خواست مردم که رفع دغدغه های مالی این دو باشگاه است هم توجه کنیم و امیدوارم پیش کسوتان بتوانند با تشکیل کارگروهی در جهت این مهم اقدام کنند.
وی اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان نمی تواند از باشگاه ها حمایت مالی داشته باشد، چرا که نه اجازه قانونی داریم و نه امکان مالی که بخواهیم از تیم های باشگاهی حمایت کنیم و وزارت ورزش و جوانان مبغلی را که سال ۱۳۹۲ به هیات های ورزشی داده، بیش از دویست هزار تومان نبوده است، در این شرایط طبیعتا انتظار نمی رود که وزارت خانه بدهی چند ده میلیارد تومانی یک باشگاه را بپردازد.
معاون حقوقی، پارلمانی و هماهنگی امور استان های وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس شدنی هست یا نه تصریح کرد: این یک تکلیف قانونی است و باید انجام شود. این موضوع در هیات دولت مطرح شده و تلاش ما این است که استقلال و پرسپولیس را به سمتی ببریم که مردم نگران مشکلات این تیم ها نباشند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار