|
|
کدخبر: ۱۴۷۳۲۶

مدیر عامل اتحادیه تعاونیهای مسافربری کشور در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور با اشاره به اینکه قیمت بلیت ها ۲۰ درصد افزایش یافته است گفت: بیش از ۹۰ درصد مسافر کشور از طریق حمل و نقل جاد ه ای جابه جا می شوند.

احمدرضا عامری درگفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، درباره آمادگی اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور گفت: در روزهای عادی مسیر های شمالی، مشهد، شیراز از استقبال زیادی از سوی مسافران همراه است که در روزهای عید میزان آن افزایش می یابد، به همین دلیل تعداد سرویس ها در این مسیر را افزایش داده ایم تا مشکلی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: قیمت های بلیت ها برای ایام نوروز افزایش ۲۰ درصدی داشته است که این میزان کارشناسی شده و شاخص هایی مانند فاصله، مسیر تردد و منطقه کوهستانی در تعیین قیمت بلیت تاثیر گذار بوده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونیهای مسافربری کشور با اشاره به اینکه در طول سال ۷۵۰ میلیون مسافر در جاده ها تردد دارند گفت: که حجم ترافیک مسافر در ایام نوروز به اوج خود می رسد.

عامری با بیان اینکه بخش حمل و نقل جاده ای کارآفرین بوده و در اقتصاد ملی تأثیرگذار است، یادآور شد: ۸۷ درصد بار و بیش از ۹۰ درصد مسافر کشور از طریق حمل و نقل جاد ه ای جابه جا می شوند، ضمن آنکه سهم حمل و نقل در اقتصاد ملی ۸.۵ درصد است و همین چند مورد کوچک و البته تأثیرگذار کافی است تا بتوان ادعا کرد این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری با بیان اینکه ۳۰ درصد هزینه های جاری کشور و جامعه، مشمول حمل و نقل اعم از حمل کالا و مسافر است، افزود: با وجود آنکه اهمیت حمل و نقل در اقتصاد کشور برای همگان پذیرفته شده است، آنچه توقع دست اندرکاران این مجموعه بوده از سوی دولت های قبلی فراهم نشده است و امیدواریم این امر در دولت یازدهم محقق شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار