|
|
کدخبر: ۱۴۷۳۲۹

در آستانه سال نو؛

خبرگزاری تسنیم: درحالی که بانک مرکزی طبق روال سال های قبل از هفته گذشته توزیع اسکناس نو در آستانه سال جدید را آغاز کرده مشاهدات میدانی خبرنگار ما حاکی از کمیاب و حتی نایاب شدن اسکناس ۲۰۰۰ تومانی در شعب منتخب توزیع اسکناس نو است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی از هفته گذشته دستور توزیع اسکناس نو در آستانه سال جدید را صادر کرد و برهمین اساس توزیع اسکناس های نو در قطعات ۵۰۰،۱۰۰۰، ۲۰۰۰،۵۰۰۰ و ۱۰ هزار تومانی در شعب منتخب آغاز شده و تا روزهای پایان سال کماکان ادامه خواهد داشت.

توزیع اسکناس نو در شعب منتخب به منظور جلوگیری از سوداگری دلال های اسکناس به دستور بانک مرکزی همه ساله انجام می شود و مردم می توانند با مراجعه به این شعب در روزهای پایانی سال از هر قطع اسکناس یک بسته را با ارائه شماره ملی دریافت کنند.

اما مراجعه خبرنگار تسنیم به شعب تعدادی از بانک های توزیع کننده اسکناس نو حکایت از کمبود و دربرخی مواقع نبود تعدادی از قطعات اسکناس دارد چراکه برخی از این بانک ها با نصب اطلاعیه ای در شعب به متقاضیان اسکناس نو اعلام کرده اند فقط می توانند به هر فرد یک بسته اسکناس ۵۰۰،۱۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ تومانی ارائه دهند.

البته ناگفته نماند که با وجود نصب این اطلاعیه ها در برخی شعب فقط اسکناس ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ تومانی توزیع می شود و مسئولان باجه در توضیح نبود سایر قطعات اسکناس به مردم می گویند " اسکناس ۲۰۰۰ تومانی از ابتدا در اختیار شعب بانک های منتخب توزیع کننده اسکناس نو قرار نگرفته است ".

البته توجیه و یا توضیح آنها برای نبود قطعات اسکناس ۵۰۰ تومانی و ۱۰ هزار تومانی این است که این قطعات در اختیار شعب بانک ها قرار گرفته ولی تمام شده است.

نکته اینجاست که مسئولان شعب بانک های منتخب توزیع اسکناس نو در حالی از عدم عرضه اسکناس ۲۰۰۰ تومانی در بین اسکناس های نو از سوی بانک مرکزی سخن می گویند که طی روزهای گذشته محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرده بود امسال بیشترین متقاضی برای اسکناس ۲۰۰۰ تومانی بوده و ما به همین منظور این قطع اسکناس را با تعداد بیشتری در اختیار شعب قرار داده ایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار