|
|
کدخبر: ۱۴۷۴۳۸

مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به تمهیدات نوروزی این فرودگاه برای مسافران از رشد ۶ درصدی پروازها در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی دهقان در نشستی خبری با اشاره به اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) نیمی از پروازهای بین المللی را سرویس دهی می کند، گفت: در سال جاری با افزایش بیش از ۶ درصدی مسافر روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه برای نوروز حجم زیادی از مسافران را جابه جا خواهیم کرد، افزود: به طور میانگین روزانه ۱۱۰ پرواز در کشور انجام می شود که در ایام نوروز این رقم برای ۲۱۰ پرواز پیش بینی شده است.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه برای آسایش مسافران تسهیلات خاصی را مد نظر قرار داده ایم، افزود: فضایی با حدود ۲۰۰ نفر گنجایش و ۷۰۰ متر مربع در سالن ترانزیت برای استراحت و پذیرایی از مسافران در نظر گرفته شده است. همچنین زیباسازی و تزئین فرودگاه از اقداماتی بوده که برای سفرهای نوروزی انجام گرفته است.

دهقان با اشاره به سیستم پذیرش اتوماسیون مسافر اظهار داشت: برای نخستین بار تودی بارکد بر روی کارت پرواز مسافران درج می شود که براساس این بارکد، مسافران تا مقصد نهایی نیاز به تعویض کارت پرواز در فرودگاه های مختلف ندارند.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما در فرودگاه و تمامی ارگان ها آمادگی ارائه سرویس های رفاهی و خدماتی را به مسافران دارند، گفت: به مسافران توصیه می شود قبل از آمدن به فرودگاه مدارک سفر از جمله پاسپورت، بلیت و سایر لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به فاصله زیاد این فرودگاه تا مرکز شهر، گفت: به دلیل حجم مسافران نوروزی و احتمال ترافیک در بزرگراه، توصیه می شود تا مسافران با احتساب زبان ترافیک برای رسیدن به فرودگاه برنامه ریزی کنند.

وی افزود: مسافران قبل از رسیدن به فرودگاه از طریق شعب بانک ملی عوارض خروج از کشور را بپردازند، البته در فرودگاه باجه بانک ملی وجود دارد اما به دلیل پیک پروازها ازدحام مسافران زیاد است.

دهقان خاطرنشان کرد: مسافران قبل از پرواز اگر همراه یا فرزندانی دارند که به سن قانونی رسیده اند، با اداره اتباع و گذرنامه مشکلات خود را برطرف کنند.

مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ما خود را موظف می دانیم تا شکایات مردم را پیگیری کنیم، گفت: بعضی از مشکلات مربوط به شرکت های هواپیمایی است، بنابراین فرودگاه نمی تواند این نوع مشکلات را حل کند اما سعی داریم تا با بروز هر مشکل آن را به شرکت های هواپیمایی منعکس کنیم.

وی با بیان اینکه میزان جابه جایی مسافر در ۱۰ ماه گذشته ۴ میلیون ۵۵۶ هزار نفر بوده است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

دهقان همچنین به تسهیل در خروج بار مسافری اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده در خروج بار مسافر تسهیلاتی انجام شده است که بارها مستقیم به سالن ترانزیت می رود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار