|
|
کدخبر: ۱۴۷۴۷۳

در یازده ماهه امسال صورت گرفت؛

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در یازده ماهه سال جاری ۲۸ هزار و ۷۴ میلیارد و ۲۱۰ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۴۲ ریال از مطالبات بانکی کشور از سوی ادارات اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وصول شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهارداشت: در یازده ماهه سال جاری ۲۸ هزار و ۷۴ میلیارد و ۲۱۰ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۴۲ ریال از مطالبات بانکی کشور از سوی ادارات اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رشد ۴۸ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل وصول شده است.

وی با اعلام این خبر گفت: این میزان وصول در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۱ حدود ۴۸ درصد افزایش دارد.

تویسرکانی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، توجه به منابع پولی کشور، استفاده بهینه و بهره وری صحیح از این منابع در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی را مهم عنوان کرد و افزود: در گذشته بانک ها اشکالات بسیاری در صرف منابع و اعطای تسهیلات بانکی داشته اند و این امر مشکلات زیادی را به دنبال داشته است.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از تمام ظرفیت های موجود، نقش بسزایی در وصول مطالبات معوق بانک ها داشته و تاکنون علی رغم تمامی کمبودها توانسته عملکرد خوبی در این زمینه ارائه کند.

معاون قوه قضائیه اظهار داشت: ادارات اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امسال به شکل مکانیزه فرآیند رسیدگی را انجام دادند و در سال آینده به گونه ای اقدام خواهیم کرد تا پیشخوان های متعددی ایجاد شود و بخشی از تقاضاها از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.

به گفته وی در یازده ماهه سال جاری، ۱۷ هزار و ۷۷۲ اجرائیه برای چک های بلامحل و ۷ هزار و ۷۴۹ اجرائیه برای مهریه و اسناد تعهدی صادر شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار