|
|
کدخبر: ۱۴۷۵۴۲

رئیس سازمان محیط زیست:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع تالاب ها نه تنها برای ایرانیان بلکه برای کل جامعه بین المللی مورد توجه و مهم است.

به گزارش خبرنگار محیط زیستخبرگزاری تسنیم، معصومه ابتکار در میزگرد بین المللی تخصصی یافتن راه حل برای تالاب های در معرض خشک شدن، اظهار داشت: موضوع تالاب ها برای تمام ایرانیان و کل جامعه بین المللی بسیار مهم است و ما باید به این درک برسیم که مسائل زیست محیطی مسئله ای جهانی است چرا که تمام زوایا را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: باید از دانش فنی در سطح جهانی برای احیای تالاب ها استفاده کرده تا بتوانیم شاهد اقدامات موثر در این زمینه باشیم؛ وقتی ما در مورد تالاب ها با ابعاد بین المللی صحبت می کنیم باید رویکردمان نسبت به آن نیز بین المللی باشد و به چالش های پیش روی آن نیز توجه کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: آقای کلانتری مطرح کردند که موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه خشکسالی است ولی به نظر بنده تغییرات آب و هوایی در این زمینه بسیار موثر بوده و باعثافزایش دما و مشکلات بسیار شده است.

ابتکار ادامه داد: در خصوص دریاچه ارومیه مسئله امنیتی نسبت به کشور افغانستان ایجاد شد که راه حل هایی برای احیاء این دریاچه صورت گرفت ولی نکته مهم این است که گروه کاری که تشکیل شده است بتواند به راه حل های موثر دست یابند؛ برای احیاء تالاب ها باید این کارگروه به نتایج مثبت برسد. امیدواریم جلسات فنی در سطح بین المللی ادامه یابد و بنده مایل هستم که کارهای عملیاتی در زمینه احیاء تالاب بیشتر صورت گیرد.

وی ادامه داد: موضوع احیاء تالاب ها در خصوص بیشتر کشورها وجود دارد که باید راه حل آن را یافته و به اقدامات موثر دست یابیم که در این زمینه امیدواریم اطلاعات بیشتری از شما(کارگروه احیای تالاب های در معرض خشک شدن) به دست آورده و از تجارب عملیاتی نیز در زمینه احیاء تالاب ها و دریاچه ارومیه و هامون استفاده کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: برای احیاء تالاب هامون و دیگر تالاب ها باید با تعاملات بسیار به سود مناسب برسیم.

سیاست های گذشته امروز ما را در زمینه محیط زیست دچار مشکل کرد

عیسی کلانتری رئیس ستاد احیاء دریاچه ارومیه در ادامه مراسم اظهار داشت: در سیاست های گذشته نتوانسته ایم برنامه های دراز مدت را برنامه ریزی کنیم و به همین دلیل امروز در محیط زیست دچار مشکل هستیم؛ از رئیس جمهور به خاطر توجه برای احیاء دریاچه ارومیه تشکر می کنم ولی باید بدانیم خودمان دریاچه ارومیه را خشک کرده ایم بنابراین باید آن را احیاء کنیم.

وی ادامه داد: موضوع همکاری مد نظر قرار گرفته ولی هنوز پولی برای احیای دریاچه ارومیه در دست نداریم البته قول هایی در این زمینه داده شده است.

وی ادامه داد: از چند ماه پیش مسئله دریاچه ارومیه امنیتی شده بود و این امر بدون هیچ دلیلی صورت گرفت که خوشبختانه با روی آمدن دولت جدید شاهد اقدامات خوبی در زمینه احیاء دریاچه ارومیه هستیم که امیداریم با پیگیری ها و هماهنگی ها به احیاء کامل دریاچه ارومیه دست یابیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار