|
|
کدخبر: ۱۴۷۷۳۸

معاون عملیات سازمان آتش نشانی:

خبرگزاری تسنیم: معاون عملیات سازمان آتش نشانی گفت: بیشترین حوادثنیز با ۵۰ مورد در مناطق ۱۰،۱۱ و ۱۲ رخ داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، فتح الله تیموری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمار، امشب ۲۳۴ مأموریت منجر به عملیات در سازمان آتش نشانی وجود داشته است که نسبت به چهارشنبه سوری دوم سال گذشته، ۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: جمع مصدومان حوادثامروز از بعدازظهر تاکنون در مأموریت های سازمان آتش نشانی، ۵ نفر بوده است و خوشبختانه آمار فوتی در مأموریت های آتش نشانی وجود نداشت. تعداد نجات یافتگان نیز در حوادثامروز، تنها مربوط به حادثه آتش سوزی خودرو در شرق تهران بوده که آتش نشان ها توانستند ۴۸ نفر را نجات دهند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی گفت: متأسفانه در مأموریت های امروز، ۶ نفر از مأموران آتش نشانی دچار مصدومیت شدند که ۳ نفر آنها بر اثر سقوط در حادثه حریق انبار مواد آرایشی و ۳ نفر دیگر در سایر مأموریت ها بوده است. این مأموران آتش نشانی هم اکنون در بیمارستان پارس حضور دارند و در حال طی کردن مراحل درمان هستند.

تیموری خاطرنشان کرد: حوادثمربوط به فضاهای فرهنگی، آموزشی و انبارها در چهارشنبه آخر امسال، نسبت به سال گذشته افزایش داشت اما خوشبختانه در حوادثمربوط به فضاهای کسبی و تجاری شاهد کاهش آمار بودیم به گونه ای که سال گذشته در این حوزه ۱۰ مورد حادثه گزارش شد که این تعداد در سال جاری به ۷ مورد کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه انفجار مواد محترقه چهارشنبه پایان سال جاری و سال گذشته یکسان بوده است گفت: سال گذشته ۵۶ مورد آتش سوزی ضایعات گزارش شد که این رقم در سال جاری به ۵۳ مورد کاهش پیدا کرد. حوادثحریق سطل های زباله مکانیزه نیز سال گذشته ۵۷ مورد گزارش شد که این رقم در سال جاری به ۴۵ مورد کاهش یافت چراکه بدنه تعدادی از این سطل ها فلزی شده است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی با بیان اینکه آمار ارائه شده از مأموریت های سازمان آتش نشانی برای چهارشنبه اخر سال از ساعت ۱۶ تا ۲۳ بوده است، تصریح کرد: متأسفانه آتش سوزی درخت و فضای سبز در سال گذشته ۴۳ مورد بود که این رقم در سال جاری به ۶۱ مورد افزایش یافت. یعنی درختان و فضای سبز بیشتری دچار حریق شده اند.

تیموری اظهار داشت: در ساعات مذکور، ۶ هزار و ۵۳ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شد که این رقم در سال گذشته ۵ هزار و ۹۴۳ مورد بوده است. بیشترین حوادثنیز با ۵۰ مورد در مناطق ۱۰،۱۱ و ۱۲ رخ داده است و در این بین به جنوب شرق تهران یعنی مناطق ۱۴ و ۱۵ با گزارش ۳۶ مورد حادثه، رتبه دوم مناطق پرحادثه را به خود اختصاص داد اما کمترین حوادثدر محدوده شرق تهران یعنی مناطق ۳ و ۸ با ۲۰ مورد عملیات بوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار