|
|
کدخبر: ۱۴۷۸۳۰

هنرمندانی هستند که سعادت متولد بهار بودن را داشتند و در فصل بهار و در اولین روزهای ماه متولد شدند.

گروه فرهنگی مشرق- هنرمندانی هستند که سعادت بهاره بودن را داشتند و در فصلف بهار و در اولین روزهای ماه متولد شدند از جمله ی آنها می توان به بیتا فرهی، ژاله علو، جمشید هاشم پور، برزو ارجمند، حسین جعفریان، خسرو شکیبایی، پوران درخشنده و منوچهر اسماعیلی اشاره کرد.

" بیتا فرهی " بازیگر سینما و تلویزیون است که در اولین ماه سال به دنیا آمده است، او با فارغ التحصیلی در رشته هنر از مدرسه هنر " جان پاورس " آمریکا در سال ۵۹ بازیگری خود را در سال ۶۸ با بازی در فیلم " هامون " به کارگردانی " داریوش مهرجویی " آغاز کرد و در سال های بعد فعالیت خود را با کارگردانی بزرگی چون احمدرضا درویش و مسعود کیمیایی ادامه داد.

فرهی به همراه " خسروشکیبایی " یکی از مشهورترین زوج های هنری دهه ۷۰ را تشکیل دادند و تسلط خوبی به زبان انگلیسی و فرانسه دارد.

او در طول فعالیت هنری اش در ۴ نوبت نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر در فیلم های کیمیا، خانه ای روی آب، خون بازی و در انتظار معجزه بوده است و همچنین دو بار برنده جایزه بهترین نقش اول برای فیلم های خون بازی در جشنواره بین المللی " پیونگ یانگ " و " کراچی " شده است.

همچنین برای فیلم " طلسم شدگان " توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول سریال تلویزیونی را از جشنواره ی دنیای تصویر دریافت کرد.

در بررسی مجموعه های تلویزیونی نیز سریال " ولایت عشق " و " طلسم شدگان " از موفق ترین بازی های فرهی بوده است به طوری که در سریال " طلسم شدن " بازی او به حدی عالی بود که در جشن دنیای تصویر برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

" ژاله علو " متولد اول فروردین ماه ۱۳۰۶ است دوبلور، بازیگر تلویزیون وسینما که به خاطر بازی وصدای خوب تبحر بسیاری در دو زمینه داشته است.

او با فارغ التحصیلی از دانش سرای مقدماتی تهران و هنرستان هنرپیشگی تهران فعالیت خود را درتئاتر آغاز کرد وتوانست برگزیده هشتمین همایش چهره های ماندگار درسال ۸۹ شود. بازی در بیست نمایشنامه و ۵۰ فیلم ثمره چند سال فعالیت هنری ژاله علو درعرصه هنر است.

او از صدای بسیار خوبی برخوردار است و در سال ۱۳۳۱ به رادیو رفت و به گویندگی برنامه های مختلف پرداخت. یک سال بعد در سال ۱۳۳۲ فعالیت خود را در زمینه دوبله آغاز کرد و در فیلم های زیادی به جای هنر بازیگران معروف سینمای جهان حرف زده است. در سال ۱۳۲۷ به محض ورود به سینما در فیلم " توفان زندگی " بازی کرد و " سلطان " نیز آخرین فیلمی است که درسینما بازی کرده است.

" جمشید هاشم پور " متولد ۳ فروردین ماه بعد از انقلاب در اولین حضور سینمایی خود در فیلم از مسعود کیمیایی با عنوان خط قرمز بازی کرد. این فیلم همچنان توقیف است.

شاید با بازی درنقش زینال بندری در فیلم تاراج ساخته ایرج قادری بود که جمشید هاشم پور با سر تراشیده میان مردم مطرح شد. تا جایی که تیپ قهرمان سرتراشیده تا سالها مخاطبان بسیاری را بخصوص در شهرستانها روانه سینماها می کرد.

جمشید هاشم پور با بازی درنقشهای متفاوت توانایی های خودرا به اثبات رسانده است. او در دهه شصت و اوایل دهه هفتاد درکنار بازی در فیلم های اکشن و حادثه ای گه گداری بازی در نقش های دیگر را نیز امتحان کرده است.

روز باشکوه(کیانوش عیاری، ۱۳۶۷)

مادر(علی حاتمی، ۱۳۶۸)

پرده آخر(واروژ کریم مسیحی، ۱۳۶۹)

عشق و مرگ(محمد رضا اعلامی، ۱۳۶۹)

و دلشدگان(علی حاتمی، ۱۳۷۰)

" حسین جعفریان " فیلمبردار متولد ۵ فروردین ۱۳۲۳ است.

«نرگس»، «زیر درختان زیتون»، «دوزن»، «بانوی اردیبهشت»، «زیر پوست شهر»، «شب یلدا»، «طلای سرخ»، «یک شب»، «چهارشنبه سوری»، «دایره»، «درباره الی»، «کیفر»، «طلا و مس»، «روزرستاخیز» و «شهید چمران» از جمله ی مهم ترین آثار جعفریان در مقام مدیر فیلمبرداری هستند.

" خسرو شکیبایی " بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون، نیز ۷ فروردی ۱۳۲۳ متولد شد. این بازیگر در حدود ۴۰ فیلم سینمایی حضور داشته است که از میان آن ها می توان به «خط قرمز»، «دادشاه»، «صاعقه»، «دزد و نویسنده»، «رابطه»، «ترن»، «شکار»، «عبور از غبار»، «ابلیس»، «جستجو درجزیره»، «بانو»، «پرواز را به خاطر بسپار»، «سارا»، «یک باربرای همیشه»، «بلوف»، «پری»، «درد مشترک»، «لژیون»، «عاشقانه»، «خواهران غریب»، «سایه به سایه»، «سرزمین خورشید»، «روانی»، «زندگی»، «میکس»، «کاغذ بی خط»، «دختری به نام تندر»، «مزاحم»، «صبحانه ای برای دو نفر»، «نسکافه داغ داغ»، «دلشکسته» و «حیران» اشاره کرد.

شکیبایی ۲۸ تیر ماه ۱۳۸۷ صحنه ی هنر و زندگی را ترک گفت و به دیار باقی شتافت.

" برزو ارجمند " فرزند انوشیروان و برادر زاده داریوش ارجمند در ۷ فروردین ماه سال ۱۳۵۴ در محله احمد آباد مشهد مقدس دیده به جهان گشود. او خودش را مثل امیر یل و امیر سام و بهار نسل دوم ارجمندها خطاب می کند. دوره ابتدایی را با امیر یل و امیرسام در دبستان شیخ الاسلامی تا کلاس سوم بود و بعد به مدرسه شهرستانی و راهنمایی لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد تهران دارد و بیشتر در مجموعه های تلویزیونی ایفای نقش می کند.

معراجی ها، روزسوم، محیا، سفر سرخ، ویلای من، شوخی کردم، مدر هزار چهره، صاحبدلان و زیر آسمان شهر از جمله فعالیت های او محسوب می شود.

" پوران درخشنده " کارگردان سینما هم متولد ۵ فروردین ۱۳۳۰ است این نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما که در جشنواره فیلم فجر گذشته با " هیس دخترها فریاد نمی زنند " مورد توجه قرار گرفت در کارنامه ی کاری اش ساخت فیلم هایی مانند " رابطه "، " پرنده کوچک خوشبختی "، " عبور از غبار "، " زمان از دست رفته "، " عشق بدون مرز "، " شمعی در باد "، " رویای خیس "، " بچه های ابدی " و " خواب های دنباله دار " به چشم می خورد.

همچنین " منوچهر اسماعیلی " مدیر دوبلاژ و از صداهای ماندگار در دوبله ی فیلم در ۸ فروردین ۱۳۱۸ متولد شده است. اسماعیلی به جای بسیاری از بازیگران ایرانی و خارجی صحبت کرده و به تدریج صدایش جزو شخصیت و ویژگی های فردی آن بازیگر شده است که از جمله آن ها می توان به «آنتونی کویین»، «گریگوری پیک»، «چارلتن هستن»، «یول براینر»، «ریچارد برتن»، «سیدنی پوآتیه»، «پیته فالک» و «مارچلو ماسترویانی» اشاره کرد.

«خاک»، «تنگنا»، «قیصر»، «بلوچ»، «داش آکل»، «حسن کچل»، «دایره مینا»، «سوته دلان»، «رضا موتوری»، «غزل»، «دایی جان ناپلئون»، «ضربت»، «خط قرمز»، «هزاردستان»، «تاراج»، «طلسم»، «مادر»، «بایکوت»، «دستفروش»، «عروسی خوبان»، «پرستار شب»، «سرب»، «مهاجر»، «رد پایی برشن»، «بهار»، «بای سیکل ران»، «دزد عروسک ها»، «حماسه مجنون»، «سرعت»، «امام علی(ع)»، «کارآگاه»، «دکل»، «ترن»، «دو خواهر»، «پهلوانان نمی میرند» و «ناخدا خورشید» از جمله آثار ایرانی هستند که او در آن ها نقش گفته یا سرپرستی دوبلاژشان را برعهده داشته است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار