|
|
کدخبر: ۱۴۸۰۴۹

فرصتها و چالش های دولت یازدهم برای اجرای اقتصاد مقاومتی در گفتگوی تسنیم با کارشناسان - ۵

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مردمی کردن اقتصاد است ولی نیاز به تغییر نگرش مسئولان اقتصادی در گام اول دارد، گفت: اقتصاد مقاومتی تضمین کننده مقابله در برابر تحریم دشمن است.

آلبرت بغزیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم, در بیان مفهوم اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد و واگذاری امور اقتصادی به مردم به معنی خصوصی سازی است.

این استاد اقتصاد با تأکید بر اینکه در جریان رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی چالش هایی هم وجود دارد، گفت: ابتدا باید نگرش مسئولین اقتصادی تغییر یابد و برنامه های پژوهشی در دستگاه ها و برنامه ریزی های راهبردی در تصمیم گیری ها گنجانده شود.

وی درباره ضرورت توجه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به اینکه قرار است در سال آینده فاز دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شود به نظر می رسد رهبری ضرورت اقتصاد مقاومتی را لازم دانستد.

بغزیان گفت: منظور از اقتصاد مقاومتی این است که به گونه ای عمل کنیم که اگر یک شرایط بحرانی ایجاد شد اقتصاد بتواند از پس آن بر بیاید و هیجانی و مسکنی عمل نکند که در بحثهدفمندی گاهی دولت با بی پولی مواجه می شود که در اینجا لازم است اقتصاد مقاومتی وارد شود.

بغزیان با تاکید بر اینکه نبود فرهنگ سازی در استفاده از کالاهای داخلی از چالش های مهم در اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: نیاز به استفاده از فناوری های نوین و بومی سازی فناوری در داخل کشور هم اکنون بیش از پیش احساس می شود، مردم باید به گونه ای عمل کنند که انگار هر لحظه درانتظار یک بحران اقتصادی هستند.

وی اقتصاد مقاومتی را بهترین ضمانت برای تحمل مشکلات اقتصادی در برابر فشارهای و تهاجم های خارجی خواند و یادآور شد: تبلیغات خارجی تاثیر بسیاری بر استفاده مردم از کالاهای خارجی دارد، بنابر این در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید با کاهش تبلیغات کالاهای خارجی مصرف استفاده از کالای ایرانی را تقویت کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار