|
|
کدخبر: ۱۴۸۰۹۷

طب سنتی و سبک زندگی سالم /

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس طب سنتی گفت: افراد صبح ناشتا یک تا ۳ قاشق غذاخوری خاکشیر در یک لیوان آب جوش ولرم شده مخلوط کرده و مصرف کنند و تا یک ساعت غذا صرف نکنند که این کار موجب می شود مواد زائد از جدار دستگاه گوارش جدا شده و به راحتی از بدن دفع شود.

سید جواد علوی در گفت و گو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، درباره توصیه های غذایی عمومی برای حفظ سلامت بدن، اظهار داشت: بهتر است افراد قبل و بعد از غذا کمی نمک طبیعی چشیده شود.

به گفته وی در صورت تشنگی نیم ساعت قبل از غذا و یک ساعت و نیم بعد از غذا آب مصرف نشود و در هنگام غذا خوردن آب و مایعات مصرف نشود چرا که در هضم اختلال ایجاد می شود و موجب بروز بیماری های گوارشی می شود.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد:بهتر است هر روز ناشتا ۲۱ عدد مویز مصرف شود و برای کسانی که کم خونی دارند می توانند ۴۰ تا ۵۰ عدد مویز را شب در سرکه انگوری خانگی خیسانده و روز بعد شیره کش کرده و در طول روز با آب مخلوط و مصرف کنند.

علوی بیان داشت:افراد صبح ناشتا یک تا ۳ قاشق غذاخوری خاکشیر در یک لیوان آب جوش ولرم شده مخلوط کرده و مصرف کنند و تا یک ساعت غذا صرف نکنند که این کار موجب می شود مواد زائد از جدار دستگاه گوارش جدا شده و به راحتی از بدن دفع شود.

وی عنوان کرد: بهتر است افراد در طول هفته چند وعده غذایشان سوپ جو با سبزی های موافق مزاج همراه با جوانه و آبغوره و روغن زیتون باشد همچنین مصرف سالاد هویج همراه با کاهو و روغن زیتون مفید است.

این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه روغن مالی بدن با روغن بنفشه بسیار مفید است، خاطرنشان کرد: مصرف روزانه آب و عسل و لیموترش ولرم برای بدن مفید است.

علوی گفت:به جای روغن نباتی جامد و مایع معمولی در بازار از روغن های طبیعی نظیر کنجد، زیتون و یا روغن حیوانی طبیعی استفاده شود و می توان شیرینی های طبیعی مانند عسل، شکر سرخ، شیره انگور، مویز، توت خشک و کشمش را جایگزین قندهای مصنوعی کرد.

وی بیان داشت:افراد از مصرف انواع سس، کنسرو، فسد فود، نوشابه، ماکارونی، شکلات، کاکائد، تنقلات شور، تند و ترش، حبوبات نفاخ برای معده های حساس، آب یخ، گوشت گاو و گوساله، ته دیگ، پیاز و سیر خام، غذاهای مانده و فریزر شده، غذاهای خمیری و سرخ کرده و آب خوردن در شب وو ما بین خواب پرهیز کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار