|
|
کدخبر: ۱۴۸۱۷۳

در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: نخستین نشست فوق العاده اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به منظور بررسی آخرین وضعیت سفرهای نوروزی هموطنان و اقدامات برنامه ریزی شده صبح امروز(شنبه ۲ فروردین) در محل این ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، مرتضی رحمانی موحد در این نشست با اشاره به هماهنگی تمام دستگاه های عضو ستاد خواستار نظارت بیشتر بر ارائه خدمات به گردشگران و هموطنان شد.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به سیاست های دولت یازدهم مبنی بر تثبیت قیمت کالا، دستگاه های مسئول باید نظارت بیشتری در این زمینه انجام دهند. از طرفی یکی از سیاست هایی که سازمان میراثفرهنگی دنبال می کند، ثابت نگه داشتن قیمت مراکز اقامتی در سال ۹۳ است تا فشار کم تری در این تعطیلات به هموطنان وارد شود، از این رو با همکاری اداره کل های استانی نظارت بیشتری بر مراکز اقامتی تابع سازمان میراثفرهنگی انجام می شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در بخش دیگری از صحبت های خود به ارائه آمار سازمان اشاره کرد و گفت: محور و سیاست سازمان میراثفرهنگی در ارائه آمار، اعلام اقامت _ شب و بازدید از مراکز، موزه ها و کاخ موزه ها است.

رحمانی در ادامه به حضور مستمر دستگاه ها و رابطان در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تأکید کرد و خواستار ارائه گزارش های روزانه نظارت و فعالیت ها به ستاد مرکزی شد و از برگزاری دومین نشست فوق العاده اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همزمان با شروع دور دوم سفرهای نوروزی خبر داد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به پروازهای چارتری و مشکلاتی که این نوع پروازها برای سفر و گردشگری به وجود می آورد، پیشنهاد داد: اعضای دخیل این امر همچون سازمان هواپیمایی کشور، دفاتر خدمات مسافرتی با تشکل های خصوصی نشست برگزار کرده و مصوبات آن را برای پیشبرد اهداف سازمان میراثفرهنگی در زمینه کاهش مشکلات سفر پیشنهادها را در راهکارهای مشخص ارائه کنند.

در ادامه رحمانی موحد از اقامت بیش از یک میلیون و ۶۶۱ هزار نفر در تاریخ ۲۸ تا ۲۹ اسفندماه در مراکز اقامتی خبر داد و گفت: تاکنون استان مازندران، در صدر اسکان در مراکز استیجاری قرار دارد و با توجه به حجم سفرهای انجام شده به این استان باید نظارت های بیشتری انجام شود.

وی همچنین از شبانه روزی بودن دبیرخانه ستاد مرکزی خدمات هماهنگی سفر خبر داد و گفت: در تمامی ایام تعطیلات نوروز این دبیرخانه فعال است و آمادگی دارد تا به شکایات و همچنین نحوه ارائه خدمات رسیدگی کند.

در ادامه این نشست علی باقر نعمتی، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر از ساماندهی و استقرار ۶۱۲ کمپ اقامتی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۷۶ هزارو ۹۵۴ بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی انجام شده است.

در ادامه نعمتی به بازدید نظارتی از ۷۷۹ رستوران و مراکز پذیرایی وبین راهی خبر داد.

همچنین در این نشست نماینده سازمان هواپیمایی کشور از رشد ۴۰ درصدی پرواز در فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان دروازه هواپیمایی بین المللی کشور خبر داد و گفت: در فرودگاه مهرآباد تاکنون بیش از هزارو ۹۵۶ پرواز ورودی و خروجی انجام شده است.

نماینده وزارت بهداشت ودرمان از استقرار ۲۱۳ ایستگاه سلامت چادر، در جاده های کشور خبر داد و گفت: شماره تلفن ۱۴۹۰ آماده پاسخگویی به نیازمندی های دارویی مردم در ایام تعطیلات است.

همچنین نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم از انجام بیش از ۲ میلیون و ۵۹۱ هزار تردد در محورهای منتهی به پایتخت در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال تاکنون آمارها نشان از انجام بیش از ۳ میلیون و ۸۴۱ هزار تردد درمحور های پایتخت می دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار