|
|
کدخبر: ۱۴۸۵۳۹

یک کارشناس ارشد محیط زیست در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: کارشناس ارشد محیط زیست از تبدیل دریاچه ارومیه به شوره زار به زودی خبر داد.

مزدک، میررمضانی، کارشناس ارشد کشاورزی و محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار محیط زیستخبرگزاری تسنیمدر خصوص وضعیت دریاچه ارومیه اظهارداشت: وضعیت دریاچه ارومیه بسیار بحرانی است و به زودی تبدیل به شوره زار می شود.

وی در خصوص موارد موثر در آلودگی هوا، ادامه داد: بنده معتقدم گوشت خواری در امر آلودگی هوا بسیار موثر است چراکه باعثچرای بی رویه و از بین رفتن مراتع می شود بنابراین گوشت خواری شهروندان باید کاهش یافته و الگوی مصرف گوشت باید تغییر کند.

*استقرار صنایع در کویر

میررمضانی بیان کرد: صنایع بعد از خودرو ها و موتروسیکلت ها در آلودگی هوا موثر هستند درواقع باید بگویم که خودور ها و موتورسیکلت ها ۷۰ درصد آلودگی هوا را با خود به دنبال دارند.

وی ادامه داد: باید به سوی خودرو و موتورسیکلت برقی برویم و هرچه سریعتر این امر در کشور عملی شود همچنین باید بگویم که صنایع آلاینده باید از بین رفته و یا از داخل شهر خارج شوند و به سمت کویر هدایت شوند.

کارشناس ارشد کشاورزی و محیط زیست گفت: ما درخصوص حمل و نقل عمومی نیز دچار مشکل هستیم که باید در این راستا اقدامات موثر انجام داده و بدانیم که تکمیل شبکه مترو می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار