|
|
کدخبر: ۱۴۸۵۸۵

خبرگزاری تسنیم: منابع آگاه وزارت نفت و گاز طبیعی هند اعلام کردند، دهلی نو آماده است تا پول نفت وارداتی از ایران را با یورو پرداخت کند.

به گزارش گروه بین المللخبرگزاری تسنیمبه نقل از روزنامه تلگراف، در حالی که مقام های جمهوری اسلامی ایران به تازگی اعلام کرده اند که تهران ترجیح می دهد پول نفت صادراتی به هند را با یورو دریافت کند، منابع آگاه وزارت نفت و گاز هند از آمادگی این کشور برای پرداخت پول نفت ایران با یورو خبر داده اند.

بر اساس این گزارش منابع هندی که نامشان فاش نشده افزودند، دهلی نو حاضر است تا به محض دریافت درخواست رسمی ایران پرداخت پول نفت وارداتی از این کشور را به جای روپیه با یورو پرداخت کنند. ۱۶ مارس یعنی ۸ روز پیش محسن قمصری دبیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرده بود که تهران ترجیح می دهد پول مربوط به نفت صادراتی به هند را به جای روپیه با یورو دریافت کند.

با کاهش تحریم های غرب پس از امضای توافق هسته ای ژنو شرکت نفتکش جمهوری اسلامی صادرات نفت با کشتی های خود به مشتریان آسیایی را از سر گرفته است. ۲۰ ژانویه شورای اتحادیه اروپا بخشی از تحریم های ظالمانه ضد ایران را لغو کرده است. قمصری در این باره تاکید کرد، با توجه به حجم مبادلات ایران با هند، تهران ترجیح می دهد تا پول نفت صادراتی را با یورو دریافت کند.

هند یکی از بزرگترین وارد کنندگان نفت از ایران در آسیا به شمار می رود که بخش مهمی از انرژی مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار