|
|
کدخبر: ۱۴۸۸۱۲

مدیر کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیر کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی بیش از ۷۳ هزار مسافر نوروزی نسبت به بارش های شدید باران در برخی از استانهای کشور هشدار داد و گفت: مسافران نوروزی در حوادثجاده ای با ۱۱۲ تماس بگیرند.

مرتضی مرادی پور در گفت وگو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، با تشریح امدادرسانی به مسافران نوروزی اظهار داشت: در طرح امداد و نجات نوروزی سال ۹۳ از ۲۵ اسفند تا ساعت ۸ صبح روز ششم فروردین بیش از ۷۳ هزار مسافر نوروزی خدمات امداد و نجات دریافت کردند.

وی افزود: در این مدت ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر نیز دچار مصدومیت در حوادثجاده ای شدند که ۱۱۳۰ نفر برای درمان بیشتر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مرادی پور ادامه داد: براین اساس در این ایام بیش از ۳۷ هزار اسکان اضطراری به دلیل برف و کولاک در شمال شرق کشور به خصوص در ۷۲ ساعت گذشته صورت پذیرفت که مسافران نوروزی با کمک امدادگران هلال احمر از خدمات اسکان اضطراری بهره مند شدند.

مدیر کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در طرح امداد و نجات نوروزی سال ۹۳ تاکنون ۲۲۰۰ عملیات امدادی انجام شده است بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۹۷ عملیات امدادی صورت پذیرفت که ۴۲ درصد این عملیات ها مختص به حوادثجاده ای بوده است.

مرادی پور تصریح کرد: مهمترین حادثه ۲۴ ساعت گذشته مربوط به حادثه اتوبوس راهیان نور بود که این اتوبوس در دشت آزادگان دچار حادثه شد و ۴۲ نفر از مسافران آن دچار حادثه شدند که ۳۶ نفر مصدوم و ۱۰ نفر دیگر نیز برای درمان بیشتر به مراکز درمانی انتقال یافتند که ۵ نفر از این مصدومان به وسیله بالگرد به بیمارستان اهواز انتقال یافتند.

* کاهش ۲۲ درصدی عملیات های امداد نوروزی

وی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی عملیات های امداد نوروزی عنوان کرد: در حال حاضر بیشترین توصیه و هشداری که به مسافران نوروزی داریم در زمینه بارش بارندگی ها در جنوب کشور است که از امروز با این بارش ها نسبت به آبگرفتگی هشدارهای لازم داده می شود.

مدیر کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات در ادامه به ۲۳۳ سورتی عملیات امداد هوایی با ۱۷۰ ساعت پرواز بالگردهای هلال احمر اشاره کرد و اظهار داشت: مسافران نوروزی در زمان حوادثجاده ای می توانند با شماره ۱۱۲ که شماره ندای امداد است تماس بگیرند و این شماره تماس این قابلیت را دارد که افراد بدون سیم کارت بتوانند با گوشی تلفن همراه حادثه را به کشیک های امدادی گزارش دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار