|
|
کدخبر: ۱۴۸۹۶۱

با ارائه افزایش ۶ تا ۱۰ درصدی سفرهای جاده ای اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش ۶ تا ۱۰ درصدی سفرهای جاده ای در ۱۰ روز نخست سال جاری، ساعات حادثه خیز جاده های چالوس و هراز را اعلام کرد.

سرهنگ محمدحسین حمیدی در گفت وگو با خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور در هفتمین روز از فروردین ماه ۹۳ اظهار داشت: محورهای کرج به چالوس و هراز در هر دو مسیر رفت و برگشت دارای بار ترافیکی پرحجم هستند ولی تردد در این مسیرها به صورت روان انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین مسیرهای فیروزکوه و محور قم به تهران دارای ترافیک روان بوده و وضعیت عادی در این معابر گزارش شده است ولی انتظار داریم باتوجه به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی رفته رفته بر بار ترافیکی این محورها افزوده شود.

سرهنگ حمیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بارش باران در جنوب استان سیستان و استان هرمزگان بار ترافیکی این معابر را روان توصیف کرد و گفت: علاوه بر این محورها بار ترافیکی بین شهری در استانهای فارس، اصفهان، خوزستان و بوشهر روان گزارش شده و انتظار داریم با توجه به بارش باران در استان هرمزگان بار ترافیکی برگشت از این استان بیشتر شود.

* توقف های غیرضروری باعثتراکم ترافیکی در محورهای درون شهری

وی در ادامه به ترافیک پرحجم و متراکم در معابر درون شهری استانهای جنوبی، شمالی، زیارتی و سیاحتی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش حجم سفرها و همچنین توقف غیرضروری در حاشیه راه های درون شهری مبادی ورودی و خروجی و همچنین هسته مرکزی مراکز این استانها دارای بار ترافیکی متراکم هستند و متاسفانه مسدود شدن سطح سواره روها در این مبادی باعثوجود ترافیک درون شهری در این استانها شده است.

* محورهای پرتردد کشور

سرهنگ حمیدی در بخش دیگری از سخنانش به محورهای پرتردد و پرحادثه بین شهری اشاره کرد و گفت: طبق گزارشات رسیده در ۱۰ روز نخست سال جاری محورهای سبزوار - شاهرود، زنجان - تبریز، قزوین - رشت، تهران - کرج و قم به تهران و همچنین بیشتر محورهای استانهای اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی پرتردد گزارش شده اند که این محورها اغلب تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

* افزایش ۶ تا ۱۰ درصدی سفرهای بین شهری

رئیس مرکز ترافیک پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنانش به گزارش ۱۰ روزه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به سیستم های شمارشگر خودرو در سطح جاده های کشور امسال شاهد افزایش ۶ تا ۱۰ درصدی سفرهای جاده ای و بین شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

* ساعات حادثه خیز محورهای چالوس و هراز

وی در ادامه افزود: همچنین در جاده های چالوس و هراز با توجه به موج اول و موج دوم سفرهای نوروزی تردد به صورت پرحجم در این جاده ها گزارش شده لذا از مسافران خواهشمندیم تا با توجه به ترافیک پرحجم در این معابر زمان سفر خود را مدیریت کنند.

رئیس مرکز ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: طبق گزارشات واصله خودروهای حمل و نقل عمومی بیشترین تصادفات را در ساعات ۱۲ شب تا ۶ صبح داشتند و همچنین خودروهای سواری بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ بیشترین تصادفات را رقم زدند که این مسئله به دلیل خواب آلودگی و عدم استراحت کافی رانندگان این خودروها به وقوع پیوسته است.

سرهنگ حمید در پایان از مسافران نوروزی خواست تا با توجه به شرایط جوی متغیر و ترافیک لحظه ای محورهای بین شهری کشور پیش از آغاز سفر اطلاعات مسیرهای مورد نظر را از سایت www. rahvar۱۲۰. ir و شماره تلفن های ۱۲۰ در شهر تهران و ۸۸۲۵۵۵۵۵ در طول ۲۴ ساعت دریافت کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار