|
|
کدخبر: ۱۴۹۰۰۳

طی بازدید از پایگاه های امداد جاده ای پایتخت عنوان شد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به نجات ۲۳۰۰ مسافر نوروزی از امدادرسانی به ۸۲ هزار نفر طی ۱۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، حسین درخشان در حاشیه بازدید از پایگاه های امداد و نجات نوروزی در محورهای مواصلاتی تهران با اشاره به نجات ۲۳۰۰ مسافر نورزی طی ۱۰ روز گذشته اظهار داشت: عملیات های امداد و نجات نوروز سال ۹۳ از ۲۵ اسفند آغاز و تا پایان تعطیلات ادامه دارد و تا ساعت ۸ صبح روز ۶ فروردین نیز ۲۵۰۰ عملیات امدادی در سراسر کشور صورت پذیرفته است.

وی افزود: در طی این مدت ۸۲ هزار نفر تحت امدادرسانی قرار گرفتند که از این بین ۱۹ هزار ۷۰۰ نفر دچار مصدومیت شده بودند که ۱۲۰۰ نفر از ازین مصدومان برای درمان بیشتر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این مدت در طی حوادثمتعددی که در کشور رخ داد ۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر تحت خدمات اسکان اضطراری قرار گرفتند و ۲۲۰ عملیات رهاسازی در تصادفات جاده ای کشور نیز صورت پذیرفت.

درخشان به ۲۵۷ سورتی پرواز که منجر به ۱۸۷ ساعت پرواز بالگردهای امدادی شد اشاره کرد و افزود: در این راستا ۱۱ مصدوم برای درمان بیشتر با بالگرد به مراکز درمانی انتقال یافتند و بیش از ۷ تن محموله امدادی نیز با این بالگردهای جمعیت هلال احمر جابه جا شده است.

وی در ادامه به آخرین آمارها و حوادث۲۴ ساعت گذشته کشور نیز اشاره کرد و بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۹ عملیات امدادی در سراسر کشور صورت پذیرفت و ۵۶۰۰ نفر تحت امدادرسانی قرار گرفتند که از این بین ۹۸۰ نفر دچار مصدومیت شده بودند که ۱۳۰ نفر از آنان برای درمان بیشتر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: براین اساس در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۴ ساعت سورتی و معادل ۱۸ ساعت پرواز امدادی برای انتقال ۳ مصدوم از خراسان رضوی صورت پذیرفت.

درخشان خاطرنشان کرد: در طرح امداد و نجات نوروز ۹۳،۲۳ عملیات ساحلی نیز توسط امدادگران هلال احمر صورت پذیرفت که ۱۳ مورد از این عملیات ها مربوط به استان بوشهر بود که ۳۸ نفر نجات یافتند و بیشترین توصیه ما به گردشگران این است که از شنا کردن در پشت سدها نیز جدا خودداری نمایند.

به گزارش تسنیم، مجتبی سیف قائم مقام سازمان امداد و نجات به همراه مسئولان امدادی این سازمان از پایگاه های جاده ای استان تهران از جمله پایگاه امداد و نجات حرم حضرت امام خمینی(ره)(عوارضی اتوبان تهران - قم) که به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد به حساب می آید بازدید به عمل آورد و در جریان آخرین عملیات های امدادرسانی امدادگران قرار گرفت.

همچنین در این بازدید غلامرضا گنج آبادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران به همراه مسئولان امدادی پایتخت در این بازدید حضور داشتند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار