|
|
کدخبر: ۱۴۹۳۰۷

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت وگو با تسنیم خبر داد:

خبرگزاری تسنیم: گفت: با انتقال آب کارون به تالاب شادگان کانون های محل گرد و خاک در این منطقه مهار خواهد شد.

احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت وگو با خبرنگار محیط زیستخبرگزاری تسنیماظهار داشت: برخی مسائل موجب شد که در سالهای گذشته حق آبه واقعی تالاب شادگان را به دست نیاوریم. در واقع در سالهای گذشته تالاب شادگان نتوانست حق آبه واقعی خود را به دست آورد.

وی ادامه داد: پروژه انتقال آب کارون به تالاب شادگان آغاز شده است که این امر بسیار ارزشمند بوده تا بتواند از رودخانه کارون به صورت دائمی آب به تالاب شادگان منتقل شود.

لاهیجان زده عنوان کرد: در خصوص انتقال آب در ابتدا با شرایط که روخانه کارون داشت با بر خی مسائل فنی مواجه شدیم که خوشبختانه با همکاری مسئولان ذیربط موانع برطرف شود.

وی ادامه داد: پیش از این با وزش باد در منطقه خاک زیادی از سمت تالاب شادگان بلند می شد و آبادان و خرمشهر را تحت تاثیر قرار می داد که با آبدار شدن تالاب می توان یکی از کانونهای محلی گرد و خاک در منطقه را مهار کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آبدار شدن تالاب و ایجاد رطوبت، کاهش منطقه را به خصوص در فصل تابستان به دنبال خواهد داشت و مانع از ورود گرد و غبار به جنوب کشور می شود.

وی عنوان کرد: با این امر شاهد پیشرفت صنعت صید و صیادی و دامداری خواهیم بود.

لاهیجان زاده با بیان اینکه تالاب شادگان یکی از ۱۸ تالاب بین المللی ثبت شده در یونسکو است افزود: تالاب شادگان محل مناسبی بریا پذیرش پرندگان آبزی مهاجری است که از شمال اروپا و کانادا در پاییز به این منطقه می آیند بنابر این انتقال آب کارون به شادگان امر ضروری بوده که اکنون این کار انجام شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار