|
|
کدخبر: ۱۴۹۳۲۰

رویترز به نقل از یک مقام آگاه:

خبرگزاری تسنیم: رویترز به نقل از یک مقام آگاه ایران اعلام کرد واردات بنزین ایران در سال ۹۳ افزایش خواهد یافت که علت آن توقف تولید بنزین در پتروشیمی هاست.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از رویترز، در حالی که ایران استفاده از واحدهای پتروشیمی داخلی را برای تولید بنزین متوقف کرده است، یک مقام نفتی ایران در این باره گفت، این کشور قصد دارد واردات بنزین خود را در طی سال جاری شمسی افزایش دهد.
واردات بنزین برای ایران که دارای منابع عظیم انرژی است، موضوعی حساس است، زیرا واردات بنزین ایران یکی از اهداف تحریم های دولت آمریکا بوده است.
این مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود افزود: «واردات سوخت ایران مطمئنا امسال افزایش خواهد یافت.»
وی از افشای حجم یا تامین کنندگان احتمالی بنزین وارداتی ایران خودداری کرد، اما گزارش های رسانه ای نشان می دهد که واردات بنزین ایران حدود ۱۱ میلیون لیتر در روز خواهد بود.
پیش تر مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفت ایران گفته بود: «ایران واردات بنزین خود را در سال شمسی آینده سه برابر خواهد کرد… میزان بنزین وارداتی حدود ۱۱ میلیون لیتر خواهد بود.»
بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در ماه سپتامبر نیز گفته بود که این کشور برای پر کردن شکاف بین عرضه داخلی و میزان مصرف، روزانه چند میلیون لیتر بنزین وارد خواهد کرد.
ایران در سال های اخیر تلاش کرده است از طریق خودکفایی در تولید بنزین تاثیر تحریم ها را کاهش دهد.
تحریم های آمریکا علیه شرکت های خارجی تامین کننده بخشی از سوخت مورد نیاز ایران، موجب شده است تا تعداد فروشندگان بنزین به این کشور کاهش یابد.
انتهای پیام / / ۸۷

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار