|
|
کدخبر: ۱۴۹۳۹۹

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: در اولین هفته سال ۹۳ شاخص بورس با ۳۹۶ واحد افت به رقم ۷۸ هزار و ۶۱۹ واحد رسید تا بازار سرمایه کشور سال جدید را با کاهش عقربه های دماسنج بورس آغاز کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ در اولین هفته اولین ماه اولین فصل سال ۹۳، ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۲۰۷۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته آخر اسفند سال گذشته ۹۴.۱ درصد کاهش داشت.
همچنین تعداد ۶۹۹ میلیون سهم در ۸۰ هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد که به ترتیب ۹۰.۵ و ۷۷ درصد افت را نسبت به هفته قبل خود نشان می دهد.
تعداد خریداران هم در ۲ روز معاملاتی هفته اول سال جدید ۲۷ هزار نفر بود که در مقایسه با ۵ روز معاملاتی هفته پایانی اسفند پارسال با ۷۹.۱ کاهش روبرو شد.
علاوه بر این؛ ۲۳ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در اولین هفته سالجاری معامله شد که نسبت به هفته ماقبل خود به ترتیب کاهش ۹۵.۳ و ۹۵.۴ درصدی را نشان می دهد.
بر اساس این گزارش؛ سهام گروه محصولات کاغذی با ۲.۲۷ درصد، زراعت و خدمات وابسته با ۱.۵۶ درصد و رایانه و فعالیتهای وابسته به آن با ۱.۸۶ درصد بیشترین تغییر در شاخص را نسبت به سایر گروه ها در اولین هفته اولین ماه اولین فصل سال ۹۳ به خود اختصاص دادند.
افزون بر این؛ در پایان معاملات هفته منتهی به ۸ فروردین ۱۳۹۳، شاخص کل با ۳۹۶ واحد کاهش نسبت به هفته پایانی اسفند ۹۲، به رقم ۷۸ هزار و ۶۱۹ واحد رسید.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار