|
|
کدخبر: ۱۴۹۵۷۲

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری میراثفرهنگی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آئین نامه صدور مجوز دفاتر مسافرتی مصوب سال ۱۳۸۰ نیاز به بازنگری جدی دارد.

عبدالناصر میرچی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در رابطه با وجود مراکز مختلف صدور مجوز برای دفاتر گردشگری اظهار داشت: توصیه می کنم مانند همه جای دنیا که با یک تشکیلات واحد به عنوان دبیرخانه صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی مواجه هستیم عمل کنیم، البته در همین راستا طبیعی است که وقتی یک دبیرخانه مستقل مستقر شود برای اینکه صلاحیت یک موسسه یا یک شخص حقیقی یا حقوقی را مثلاً در زمینه تخصص در زمینه فروش بلیط بخواهد احصا کند استعلام لازم را از هواپیمایی کشوری و سازمان حج و زیارت در زمینه زیارت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این پذیرفته نیست که ما سفر را به شقوق مختلف تقسیم کنیم و تولیت بخش الف آن که فروش بلیط است را به یک جا بسپاریم و بخش گردش و مسافرت را در بُعد سیاحتی در یک سازمان بگنجانیم و بخش زیارت را به یک سازمان دیگر؛ این اتفاق ناهمگونی ایجاد می کند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری میراثفرهنگی خاطرنشان کرد: آئین نامه مصوب سال ۱۳۸۰ که در حال حاضر مبنای عمل ماست، نیاز به بازنگری و بازبینی جدی دارد و فکر می کنم در نهایت باید توسط پیشنهادی که به هیئت وزیران می شود سامان یابد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حال حاضرموسسات خدمات مسافرتی در کشور وجود دارند که تحت عنوان بند " الف " یا فروش بلیط فعالیت می کنند، همچنین موسساتی بند " ب " هستند که از سازمان میراثفرهنگی مجوز می گیرند و موسساتی هم تحت عنوان بند " پ " در امر زیارت فعالیت می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار