|
|
کدخبر: ۱۴۹۵۷۳

با اعلام نجات ۳۱۵ مسافر از مرگ عنوان شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر مرکز کنترل عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به ۳۱۵ نجات یافته در حوادث۲۴ ساعت گذشته از مرگ، نسبت به بارش برف و کاهش ۱۵ درجه ای هوا تا روز دوشنبه هشدار داد وگفت: بیشترین حادثه ها در جاده های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی رخ می دهد.

مرتضی مرادی پور در گفت وگو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت حوادث۲۴ ساعت گذشته کشور اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۹ عملیات امدادی برای امداد رسانی به سه هزار و ۵۰۰ نفر که هزار و ۳۰۰ از آنان مصدوم شده بودند صورت پذیرفت و ۳۸۰ نفر برای درمان بیشتر به مراکز درمامنی انتقال یافتند و مابقی مصدومان نیز به صورت سرپایی درمان بر روی آنان انجام شد.

نجات ۳۱۵ مسافر از مرگ

وی افزود: در حوادث۲۴ ساعت گذشته ۲۶ رهاسازی از خودروهای تصادفی در جاده های کشور صورت پذیرفت و ۳۱۵ نفر در این حوادثاز مرگ حتمی نجات یافتند و این عملیات های رهاسازی مختص به امدادگران هلال احمر است که باید در کمترین زمان ممکن آن را انجام دهند.

مرادی پور در تشریح زمان و روند چگونگی رهاسازی از خودروهای تصادفی توضیح داد: مهمترین مولفه رهاسازی در چنین مواقعی «زمان» است که باید در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد و حداکثر تا ۱۵ دقیقه عملیات رهاسازی تمام شود. البته هر عملیات رهاسازی جزئیات خاص خود را دارد مثلاً امدادگران باید در وهله نخست مقوله رگ گیری از مصدومان را انجام دهند و یا در حوادثی مانند سقوط خودروها به دره های عمیق، رسیدن به خودروی واژگون شده در پایین دره زمان خاص خود را می طلبد.

مشکلات امدادگران بعد از زمان رهاسازی توسط نجات یافتگان از مرگ

مرادی پور با تشریح برخی مشکلات برای امدادگران در زمان عملیات رهاسازی گفت: انجام عملیات رهاسازی براساس فرمی که به تأیید پلیس می رسد صورت می پذیرد ولی در مواقعی که پلیس حضور نداشته باشد با توجه به اولویت جان مسافران، رهاسازی از داخل خودروها انجام می شود که گاهی باید سقف خودرو بریده شود که براین اساس در برخی مواقع صاحب خودرو پس از عملیات رهاسازی و بهبود از بیمارستان به دلیل خسارت وارد شده به خودرواش از امدادگران شکایت می کند درحالیکه وظیفه اصلی یک امدادگر نجات جان مصدوم است و انجام اینگونه عملیات ها اجتناب ناپذیر است.

وی درباره آخرین وضعیت آب گرفتگی در استان هرمزگان افزود: عملیات امدادی برای آبگرفتگی استان هرمزگان با ۴ هزار اسکان و امدادرسانی و استقرار حادثه دیدگان در استادیوم و مجموعه های ورزشی در نقاطی همچون بندرعباس، جاسک و قشم صورت پذیرفت و مصدوم خاصی در این رابطه نداشتم، البته آمارهایی که در مورد فوتی این حادثه اعلام شده بود بیشتر مربوط به مفقودان بود.

بیشترین حادثه ها در محورها و جاده های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، فارس و کرمان

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره بیشترین حوادثدر کشور در ایام نوروز و همچنین در حال حاضر گفت: بیشترین حادثه ها در محورها و جاده های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، فارس و کرمان صورت می پذیرد و رعایت ایمنی و قوانین رانندگی از طرف رانندگان الزامی است.

بارش برف و کاهش ۱۵ درجه ای هوا تا روز دوشنبه

وی خاطرنشان کرد: بیشترین توصیه به مسافران در حال حاضر این است که از امروز شنبه ۹ فروردین ماه و از بعدازظهر سامانه بارشی جدیدی که شامل بارش برف در نواحی شمال غربی، غرب و شمال از جمله گیلان، آذربایجان شرقی تا گلستان را دربر می گیرد و براساس اعلام سازمان هواشناسی تا روز دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت و حتی براساس این گزارش تا ۱۵ درجه کاهش دما نیز خواهیم داشتف براین اساس مسافرانی که در این مسیرها اقدام به تردد خواهند کرد باید به صورت نقطه ای آخرین وضعیت هواشناسی را جویا شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار