|
|
کدخبر: ۱۴۹۶۶۹

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور از رشد ۴۴.۵ درصدی پروازهای بین المللی در دور نخست سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۲ لغایت چهارم فروردین سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شوشتری با اشاره به انجام دو هزار و ۵۳۶ پرواز خارجی در دور نخست سفرهای نوروزی گفت: پروازهای بین المللی انجام شده در سطح فرودگاه های کشور با ۴۴.۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

وی اظهار داشت: پروازهای داخلی نیز با افزایش ۸.۸ درصدی روبرو بوده و بر این اساس چهار هزار و ۲۶۴ پرواز طی ۹ روز(۲۵ اسفند ۹۲ لغایت چهارم فروردین سال جاری) انجام شده است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع پروازهای داخلی، عبوری، بین المللی و سایر، ۱۱ هزار و ۶۲۴ پرواز در سطح فرودگاه ها و آسمان کشور انجام شده است و بر این اساس با رشد ۱۰.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

به گفته وی، میزان پروازهای عبوری طی این مدت چهار هزار و ۵۹۳ پرواز بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۷ درصد کاهش نشان می دهد و بیشترین پرواز داخلی ۵۴۱ سورتی در تاریخ ۲۸ اسفند با ۹ درصد رشد و بیشترین پرواز بین المللی ۳۶۳ سورتی در تاریخ ۲۸ و ۲۹ اسفند با ۶۵ درصد رشد ثبت شده است.

همچنین معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از جابجایی یک میلیون و ۱۰۷هزار و ۳۴۰ مسافر در دور اول سفرهای نوروزی امسال از فرودگاه های کشور خبر داد.

محمد خداکرمی اظهارداشت: طی ده روز گذشته در مجموع ۹۷۰۴ مجوز پروازی صادر شده است و براساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سفرهای نوروز ۹۳، بیش از دو میلیون مسافر از فرودگاه های کشور جابجا خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار