|
|
کدخبر: ۱۴۹۶۷۱

خبرگزاری تسنیم: در پایان معاملات منتهی به ۲۸ اسفند ماه، ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۸۱ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به ماه قبل ۴۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ در پایان آخرین ماه آخرین فصل سال ۹۲، تعداد ۱۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون سهم در ۹۹۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش و دفعات معاملات به ترتیب ۱۹ درصد افزایش و ۲۲ درصد کاهش را نسبت به ماه بهمن به ثبت رساند.
همچنین ارزش کل معاملات خرد و بلوک در این مدت به ۴۹ هزار و ۳۳۸ میلیارد رسید و حجم این معاملات با ۱۱ هزار و ۳۲۶ میلیون سهم به ترتیب با ۸.۷ درصد و ۳.۳ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.
در عین حال، یک هزار و ۳۷۵ هزار برگه اوراق مشارکت نیز در اسفند امسال به ارزش ۱۳۷۷ میلیارد ریال معامله شد که نسبت به بهمن ماه کاهش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.
شاخص کل با ۱۹۷۱ واحد کاهش نسبت به ماه قبل معادل ۲.۴۳ درصد کاهش به رقم ۷۹ هزارو ۱۵۱ واحد رسید و شاخص بازار اول هم با ۱۵۸۱ واحد کاهش به رقم ۵۸ هزار و ۶۰۷ واحد بالغ و با ۲.۶۳ درصد کاهش نسبت به بهمن ماه مواجه شد.
هچنین در اسفندماه سهام گروه دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۴۰ درصد، مخابرات با ۱۰.۳۶ درصد، ماشین آلات و دستگاه های برقی با ۷.۰۹ درصد و ساخت محصولت فلزی با ۶ درصد بیشترین تغییر در شاخص را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار