|
|
کدخبر: ۱۴۹۶۷۹

قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران:

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران گفت: موفقیت اقتصادی ما در گرو توجه به فرهنگ صحیح مصرف گرایی و مدیریت دخل و خرج زندگی فردی و اجتماعی است که می تواند کشور را از وضعیت اقتصادی نامعتبر نجات دهد.

حسین پیرمؤذن در گفت وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار کرد: فعالان اقتصاد به آینده امیدوار هستند و این نخستین دستاورد این دولت است و بعد از توافقات ژنو با تعدیل فضای تنش و ناامنی نظام به سمت حل معضلات اقتصادی در حرکتی امیدوارانه به سر می برد.

وی تصریح کرد: بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به ظرفیت بازار بزرگی همچون ایران واقف هستند و با گذر زمان به تدریج گشایش در بازار اتفاق می افتند چرا که شاهد درخواست های پی در پی هیئت های تجاری خارجی و اروپایی برای حضور در ایران و مذاکره ها یرو در روی آنها با بخش خصوصی داخلی هستیم.

پیرمؤذن افزود: به اعتقاد بنده بخش خصوصی نباید در این مرحله کنار بنشیند و منتظر فعالیت های دولت بنشیند و باید مسیر حرکت خود را تعیین کرده و راه تجارت خارجی خود را باز کند.

قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران گفت: باید پروژه های متعدد در حوزه های صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی تعیین کرده و جذابیت های موجود را برای ورود سرمایه های خارجی به خوبی در اختیار بخش خصوصی و خارجی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید از کلیات عبور کرده و برنامه محور حرکت کرد, افزود: امروز زمان حرکت های پراکنده نیست بلکه با پروژه های زیربنایی و ملی می توان با مشارکت بخش خصوصی و دولت پروژه های عملیاتی تعریف کرد و از سوی دیگر برای بهره برداری از فرایند تجارت بین المللی سفرای ایران در کشورهای مختلف باید دانش و دید اقتصادی داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی خانه صنعت، معدن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نامگداری سال جدید به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان کرد: این نامگذاری از آنجا دارای اهمیت است که تلفیق و هم آمیختگی بخش فرهنگ و اقتصاد می تواند برای یک کشور نجات بخش باشد چرا که اگر فرهنگ اقتصاد و تولید نداشته باشیم هرگز در هزینه کرد منابع و مصارف و درست مصرف کردن منابع داخلی موفق نمی شویم.

پیرمؤذن اظهار کرد: باید برای فعال شدن بخش خصوصی موانع سرمایه گذاری را حذف کنیم و بروکراسی طولانی و دخالت دستگاه های غیرمرتبط به حداقل برسد چرا که خود اینها می توانند از رشد سرمایه گذاری در کشور جلوگیری کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار