|
|
کدخبر: ۱۴۹۶۹۷

رئیس سازمان میراثفرهنگی کشور خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی کشور گفت: بیش از ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار(نفر - شب) اقامت تا پایان هشتم فروردین به ثبت رسیده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، به نقل سازمان میراثفرهنگی، مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از پایگاه جهانی چغازنبیل و هفت تپه، با بیان اینکه از ۲۹ اسفند سال ۹۲ تا هشتم فروردین ماه جاری، ۳۴ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۱۵۷ نفر - شب در مراکز اقامتی از جمله هتل ها، منازل استیجاری، کمپ های موقت، کلاس های مدارس به ثبت رسیده است، افزود: در این مدت ۱۳ میلیون و۲۰۹هزارو ۴۴۲ نفر از مراکز تاریخی و فرهنگی بازدید کرده اند

وی با بیان اینکه قطعاً آمار ارائه شده از بازدید مراکز تاریخی بیش از این عدد است، گفت: برخی از این بازدیدها به صورت رایگان صورت گرفته است، از این رو آمار بیش از این رقم است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری با بیان اینکه خوزستان به دلیل وجود آثار تاریخی دارای جایگاه خاصی است، اظهار کرد: خوزستان در تولید انرژی و تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید صنعت گردشگری آن نیز تقویت شود.

سلطانی فر با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به اقتصاد مقاومتی، اعلام کرد: سیاست سازمان با این رویکرد احیا، مرمت و بهره برداری از آثار تاریخی است و در این میان از ظرفیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای مرمت آثار تاریخی بهره خواهیم جُست.

گفتنی است: معاون رئیس جمهور صبح امروز در ادامه سفرهای نظارتی نوروز ۹۳، در بدو ورود به خوزستان به مشهد شهدای شلمچه و زیارت عملیات جنوب کشور رفت و از مراکز تاریخی و اقامتی استان بازدید کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار