|
|
کدخبر: ۱۴۹۷۶۳

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: آموزش و اطلاع رسانی، در گسترش فرهنگ خودمراقبتی و توانمندسازی مردم برای حفظ سلامتی، نقش بسیار اساسی دارد. بنابراین نگاه قدیمی به سلامت، یعنی تجویز دارو و بستری در بیمارستان؛ باید تغییر کند.

به گزارش گروه سلامتخبرگزاری تسنیم، عباس زارع نژاد با اشاره به اینکه آموزش و اطلاع رسانی، در گسترش فرهنگ خودمراقبتی و توانمندسازی مردم برای حفظ سلامتی، نقش بسیار مهم و اساسی دارد، اظهار داشت: راهبرد خودمراقبتی، یک ضرورت در برنامه های آینده وزارت بهداشت است که با گسترش این فرهنگ در سایه مشارکت مردمی و همکاری های بین بخشی می توان در پیشبرد برنامه های سلامت جامعه و کاهش مرگ و میر در کشور، گام موثری برداشت.

زارع نژاد بیان کرد: پیش از این نیز رئیس جمهوری با تأکید بر توسعه بهداشت و حرکت به سمت پیشگیری قبل از درمان عنوان کرده است که دولت در زمینه بهداشت آماده است تمام تلاش خود را به کار گیرد و همه باید تلاش کنیم که در زمینه بهداشت موفق باشیم و پس از آن به سمت درمان برویم. هر مقدار سرمایه گذاری در بهداشت بیشتر شود سرمایه گذاری در درمان کمتر خواهد شد.

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت تاکید کرد:اطلاع رسانی ها باید به گونه ای باشد که مردم از برنامه های اصلاح سبک زندگی استقبال کنند و نگاه قدیمی به سلامت، که آن را تنها در تجویز دارو و بستری شدن در بیمارستان می دانند تغییر پیدا کندو مردم توجیه شوند که طراحی و اجرای برنامه های پیشگیرانه نتایج زودرس ندارد و برای نهادینه کردن این فرهنگ باید تلاش زیادی صورت پذیرد.

زارع نژاد در تعریف مفهوم خود مراقبتی گفت: خودمراقبتی، یعنی ما رفتارهایی انجام دهیم که مراقب باشیم بیمار نشویم یا اگر بیمار هستیم سریع تر بهبودی حاصل شود و از بروز عوارض بیماری جلوگیری شود، که این کار تابع چارچوب های علمی و مشخص است. وقتی افراد آموزش دیدند که مراقب خود باشند، بخش عظیمی از بیماری های غیرواگیر قابل پیشگیری و عوامل خطرساز، کنترل می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی در پایان یادآور شد: براین اساس نظام های سلامت به این سمت می روند که با رویکردی ارتقایی در سلامت، مردم به دانش و مهارتی دست پیدا کنند که بتوانند سبک زندگی سالمی را تجربه کنند و در اثر هم افزایی بر سایر رفتارهایی که در کنار آن قرار می گیرد، سلامت جامعه را نیز حفظ کنند و ارتقاء دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار