|
|
کدخبر: ۱۴۹۹۱۸

از سوی مرکز آمار

خبرگزاری تسنیم: مرکز آمار ایران تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفند۹۲ را ۳۲.۱ درصد اعلام کرد که این رقم نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۲(۷/۳۳) کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیممرکز آمار ایران در گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ اعلام کرد شاخص کل(بر مبنای ۱۰۰ = ۱۳۹۰) در اسفندماه سال ۱۳۹۲ عدد ۸/۱۷۹ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۷/۰درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) ۶/۱۹ درصد می باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(۰/۲۲) کاهش شدیدی یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل(نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز ۱/۳۲ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۲(۷/۳۳) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۰/۲۲۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۹/۰ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گرو اصلی «خوراکی ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۰/۲۱۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۹/۰درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹/۲۱ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۷/۴۳ درصد است.

شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷/۲۱ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴/۴۴درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۲(۵/۴۷) کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در اسفند ماه ۹۲ به رقم ۶/۱۵۶ رسید که ۷/۰درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷/۱۸ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اسفند ماه سال ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱/۲۷درصد است که نسبت به تورم ماههه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۲(۱/۲۸) کاهش یافته است.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار