|
|
کدخبر: ۱۴۹۹۴۳

از امروز،

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی از امروز آغاز می شود، گفت: برنامه های سوگواره یاس نبوی از امروز یکشنبه ۱۰ فروردین در ۲۴۳۷ امامزاده و بقعه متبرکه آغاز می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در نشست خبری طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح آرامش بهاری برای چهارمین سال متوالی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان برای پذیرایی از زائران، مهمانان و مسافران نوروزی در حال برگزاری است، اظهار داشت: این طرح امسال با استقبال پرشکوه مردم و زائران مواجه شده است که از زحمات هیئت امنا و خدام امامزادگان و مردم تشکر و قدردانی می کنم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۲۵ هزار نفر از هیات امناء و خدام امامزادگان در این طرح مشارکت دارند، افزود: این عزیزان و برخی مردم در زمینه آماده کردن فضای امامزادگان، نظافت، آراستگی و بهداشت و همچنین فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و اقامه نماز جماعت و ارائه خدمات اسکان به مسافران مشارکت دارند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: هر طرحی که با نظارت مردمی همراه باشد، با قوت بیشتری پیش خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از تماس بیش از ۸ هزار نفر از مردم در زمینه طرح نوروزی آؤامش بهاری با سازمان اوقاف خبرداد و افزود: این افراد انتقادها و پیشنهادهایی را در زمینه اجرای طرح مطرح کردند که بسیار خرسندیم و در زمینه رفع نواقص و اشکالات به کار خواهیم بست و برخی نیز از روند برگزاری طرح قدردانی کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴۰ نفر از کارکنان سازمان اوقاف بصورت حضوری و غیر حضوری روند برگزاری طرح را بازرسی و نظارت می کنند، افزود: ۲۵۰۰ روحانی بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم با حضور در این طرح و برپایی خیمه های معرفت در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح، پاسخگویی به سؤالات شرعی و ارائه مشاوره با زائران را انجام می دهند.

حضور بیش از ۶ میلیون نفر از مردم کشور در لحظه تحویل سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه

حجت الاسلام محمدی با اعلام اینکه در خیمه های معرفت این طرح؛ غرفه های کودکان، عفاف و حجاب، مشاوره و چندرسانه ای برپا شده است که با استقبال مردم بویژه جوانان موجه شده است، تصریح کرد: حضور در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان اماکنی معنوی در لحظه تحویل سال نو، سنت حسنه ای است که در سال های اخیر رواج پیدا کرده است و امسال نیز بیش از ۶ میلیون نفر از مردم کشور در لحظه تحویل سال نو در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور حضور یافتند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن قدردانی از تلاش رسانه ها در انعکاس اخبار این طرح و اخبار امامزادگان، افزود: این اقدامات رسانه ای موجب جلب نظر و توجه مردم به امامزادگان و حضور هرچه بیشتر آنان در جوار امامزادگان شده است.

وی با اشاره به برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه دوم در بقاع متبرک و امامزادگان گفت: در ادامه برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری از امروز ۱۰ فروردین ماه طرح سوگواره یاس نبوی در ۲ هزار و ۴۳۷ امامزاده و بقعه متبرک کشور آغاز خواهد شد و حال و هوای امامزادگان برای برگزاری این طرح تغییر می کند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: تبیین خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)، ترویج سیره ایشان به عنوان سبک زندگی و شیوه زندگی اسلامی در این طرح مورد توجه قرار خواهد گرفت و همچنین کتابچه هایی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم و زائران با حضرت زهرا(س) به چاپ رسیده و توزیع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه دومین همایش رهروان یاس نبوی در روز شهادت حضرت زهرا(س) در ۱۴ فروردین ماه برگزار خواهد شد، گفت: این همایش ویژه بانوان در عصر روز شهادت در ۴۵۲ بقعه کشور برگزار می شود که امیدواریم با استقبال پرشکوه بانوان همانند سال گذشته مواجه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار