|
|
کدخبر: ۱۵۰۱۹۲

بارش برف نیم متری در هوراند

خبرگزاری تسنیم: بعد از چند روز ورزش باد شدید همراه با گرد و غبار در نقاط مختلف استان آذربایجان شرقی در یازدهمین روز از بهار این استان با با افت دما و بارش برف چهره زمستانی گرفت.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازتبریز، بارش برف که از عصر یکشنبه در استان آذربایجان شرقی آغاز شده است باعثشد این شهرستان در اوایل بهار چهره زمستانی به خود بگیرد.

بارش برف، مردم استان آذربایجان شرقی به ویژه کلیبر، هوراند، خداآفرین و منطقه را که انتظار بارش چنین برفی را در آغازین فصل بهار نداشتند غافگیر و سطح خیابان ها و معابر بیشتر شهرهای استان را سفیدپوش کرد.

بارش برف توام با سرما موجب شد مردم از لباس های گرم زمستانی استفاده کرده و دوباره به وسایل گرمایشی روی آورند

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: بارش برف که چهره کاملا زمستانی به تبریز داده است، تا بعد از ظهر امروز ادامه می یابد و از عصر شاهد قطع بارش برف و افزایش تدریجی دما خواهیم بود.

امیرشاهرخ حسنعلیزاده افزود: این افزایش دما در دو روز آتی ادامه می یابد و در روز سیزدهم فروردین هوای نیمه ابری، گاهی همراه با بارش باران پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: این بارش ها ممکن است در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت بارش برف ادامه یابد.

حسن علیزاده ادامه داد: از روز گذشته با ورود سامانه جدید بارش ها ابتدا ببه صورت باران و سپس ببه صورت برف در ۲۰ شهرستان استان آغاز شد و امروز شاهد بارش برف در تمام ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی هستیم.

وی گفت: با سپری شدن سامانه یاد شده و کاهش بارش ها در روز ۱۳ فروردین، سامانه جدید بارشی از روز پنجشنبه بار دیگر سطح استان را فرا می گیرد.

براساس این گزارش افت ۱۲ درجه ای دما و سرد شدن هوا باعثشده مردم و اهالی این شهرستان مجبور به پوشیدن البسه های زمستانی و روشن کردن بخاری ها شوند و این در حالی است که همزمان شکوفه زدن درختان بادام، زردآلو و آلوچه نغمه بهاری را زمزمه می کنند.

قرار گرفتن ۳ سالن ورزشی در اختیار مسافران نوروزی در تبریز
به دلیل برودت و سردی هوا سه سالن اندیشه، ارم و شمیم پایداری در اختیار مسافران نوروزی است.
به دلیل کاهش هوا در شهر تبریز و غافلگیری مسافران نوروزی این شهر با تمهیدات از پیش تعیین شده شهرداری تبریز اقدام به اسکان این مسافران در سالن های ورزشی ارم واقع در شهرک ارم جنب آتش نشانی، سالن اندیشه، ورودی شهرک اندیشه جنب شهرداری منطقه ۷، سالن شمیم پایداری، یاغچیان پارک پایداری سالن شمیم پایداری کرد.

بارش برف نیم متری در هوراند

براساس این گزارش، بارش برف در بیشتر شهرهای استان آذربایجان شرقی به این استان چهره زمستانی داده است.

ارتفاع برف در هوراند به نیم متر، اهر ۱۵ سانتی متر و ورزقان، ۵ سانتی متر گزارش شده است.

در حال حاضر دمای هوای در ورزقان و بستان آباد هشت درجه زیر صفر، اهر و مرند هفت درجه زیر صفر، سراب، هریس و خداٰآفرین شش درجه زیر صفر و تبریز دو درجه زیر صفر گزارش شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار