|
|
کدخبر: ۱۵۰۲۸۱

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: در مجموع در ۹ روز ابتدایی سال جاری، ۷۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف شد که این رقم نشان دهنده رسیدن میانگین مصرف روزانه بنزین در سال ۹۳ به ۷۸ میلیون و ۹۳۳ هزار لیتر رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، در حالی که در روزهای پایانی سال ۹۲ مصرف بنزین به مرز ۱۰۰ میلیون لیتر در روز نزدیک شده بود، در روزهای ابتدایی سال جاری با کاهش ۲۰ میلیون لیتری نسبت به روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم اسفند ماه، مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی به زیر ۸۰ میلیون لیتر در روز بازگشت.

اما در دومین هفته سال ۹۳، مصرف روزانه بنزین از مرز ۸۳ میلیون لیتر گذشت به طوری که روز نهم فروردین ۸۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در باک خودروها و دیگر وسایل نقلیه در سراسر کشور سوخت.

طبق آمار اعلامی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، در مجموع در ۹ روز ابتدایی سال جاری ۷۱۰.۴ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این رقم نشان می دهد متوسط مصرف روزانه بنزین در سال ۹۳ تا پایان نهمین روز فروردین به ۷۸ میلیون و ۹۳۳ هزار لیتر رسیده است.

مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیش از این از آمادگی این شرکت برای توزیع روزانه تا ١٠٠ میلیون لیتر بنزین در ایام نوروز خبر داده بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار